7 cech dobrej domeny
Między domenowymi potworkami i domenami premium rozciąga się morze nazw o rozmaitej wartości. Jak ocenić, czy dany adres jest godny uwagi, a tym bardziej pieniędzy?
Między domenowymi potworkami i domenami premium rozciąga się morze nazw o rozmaitej wartości. Jak ocenić, czy dany adres jest godny uwagi, a tym bardziej pieniędzy?
W ostatnim czasie doszło do dwóch wysokich sprzedaży nazw w nowych rozszerzeniach. Za adresy łącznie zapłacono 70 tys. dolarów.
W domainingu nazwy zwykle przemierzają drogę od inwestora do klienta końcowego. Zdarza się jednak ścieżka odwrotna – gdy dotychczasowy użytkownik adresu chce spieniężyć swoją własność.
Zazwyczaj uważa się, że wykorzystanie przedrostka lub przyrostka w nazwie domenowej ujemnie wpływa na jej wartość. Przed rozstrzygnięciem, czy tak faktycznie jest, warto się zastanowić, czym w uzusie domenowym są prefiksy i sufiksy.
ICANN odrzucił wniosek Amazon o przyznanie praw do końcówki odpowiadającej brandowi tej firmy. Decyzja zapadła po wielomiesięcznym sporze między korporacją a krajami Ameryki Południowej.
Konto.email, Polo.club, Komputer.guru – cokolwiek sądzić o nowych domenach, te adresy za kilka lat mogą być warte całkiem sporą sumkę. Szkopuł w tym, że nie można ich zarejestrować.
Spółka NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl, zmieniła nazwę na... nazwa.pl. Rebranding nastąpił po kilkunastu latach działalności firmy.
Marki to nie tylko zarejestrowane znaki towarowe. Funkcję brandów niekiedy pełnią również nazwiska. Tak jest w przypadku celebrytów, znanych artystów czy biznesmenów. Postanowiliśmy sprawdzić, którzy z najbogatszych Polaków zadbali o swoją „godność” w domenie .pl.
Domena .ceo znalazła wyjątkowego pasjonata. 40 proc. nazw zarejestrowanych w tym rozszerzeniu tuż po jego uwolnieniu trafiło na konto jednego abonenta.
Brak okresu sunrise i możliwość współpracy jedynie z wybranymi rejestratorami – to główne przywileje, jakie otrzymają operatorzy końcówek brandowych w programie nowych domen. Tak wynika z nowelizacji tzw. Specyfikacji 13.