Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Założyciel ISOC „prognozuje” koniec rynku domen

Założyciel ISOC „prognozuje” koniec rynku domen

Vint Cerf, uzasadniając decyzję Internet Society (ISOC) o sprzedaży rejestru Public Interest Registry (PIR), stwierdził, że rynek domen nie będzie trwał wiecznie i w przyszłości może go zastąpić „coś nowego”. Wypowiedź pojawiła się w poście na liście mailingowej ISOC.


Czy 2019 r. był udany dla inwestorów?

Czy 2019 r. był udany dla inwestorów?

Jaki był 2019 r. dla twojego domenowego biznesu? Takie pytanie postawił Elliot Silver na łamach swojego bloga. W wynikach sondażu wyraźnie przeważają pozytywne odpowiedzi.


Dlaczego warto inwestować w domenę .org

Dlaczego warto inwestować w domenę .org

Końcówka .org nie ma tej siły przebicia, co .com, ale ma długą historię, dużą rozpoznawalność i konkretne zastosowanie. W dodatku adresami w tym rozszerzeniu mogą być zainteresowani klienci z najgrubszymi portfelami.


Jaka jest twoja domena „numer dwa”?

Jaka jest twoja domena „numer dwa”?

Jaka jest twoja domena „numer dwa”?Większość domainerów za najbardziej wartościową końcówkę uważa .com lub lokalną ccTLD. A jaką końcówkę inwestorzy postrzegają jako „numer dwa”? Takie pytanie na łamach bloga TheDomains.com postawił Raymond Hackney.


Co chciałbyś (był) wiedzieć o domenach, zanim zacząłeś w nie inwestować?

Co chciałbyś (był) wiedzieć o domenach, zanim zacząłeś w nie inwestować?

Gdybyś mógł wiedzieć jedną rzecz, której nie wiedziałeś, zaczynając inwestycje na rynku domen, co by to było? Takie pytanie postawił swoim czytelnikom Morgan Linton. Zapewne stawia je sobie również wielu domainerów.


Znany domainer występuje w obronie parkingów

Znany domainer występuje w obronie parkingów

Parkowanie domen wciąż ma sens – twierdzi Michael Berkens, znany inwestor i redaktor serwisu TheDomains.com. Domainer podaje też przekonujące argumenty za tym, by przedwcześnie nie ogłaszać „śmierci” biznesu parkingowego.


Ile najwięcej zapłaciłeś za domenę internetową?

Ile najwięcej zapłaciłeś za domenę internetową?

Takie pytanie postawił w twitterowej ankiecie inwestor domenowy Josh Reason. Okazuje się, że domainerzy nie szczędzą środków na dobre nazwy. Najwięcej respondentów oddało głos na wariant odpowiedzi z najwyższym przedziałem kwotowym.


Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

RODO wprowadziło sporo zamieszania na rynku domen. Wielu rejestratorów z zapobiegliwości zdecydowało się ukryć dane abonentów w bazie whois. To niestety może przekładać się na spadki przychodów domainerów.


Jaką część dochodów przeznaczacie na reinwestycje?

Jaką część dochodów przeznaczacie na reinwestycje?

To jedno z kluczowych pytań w domainingu: jaką część zysku jesteśmy skłonni przeznaczyć na zakup kolejnych domen, a jaką chowamy do kieszeni? Odpowiedź na nie zależy m.in. od skłonności inwestora do ryzyka oraz przyjętej przez niego strategii.


Domena z trademarkiem? Dziękuję, nie rejestruję

Domena z trademarkiem? Dziękuję, nie rejestruję

Rejestracja adresów z zastrzeżonymi znakami towarowymi to „działka” cybersquatterów. Nie warto ich naśladować. Zwykle wiąże się to ze stratą pieniędzy i czasu, a czasem również kłopotami prawnymi.