Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jak długo zajmuje sprzedaż domeny brandowej?

Jak długo zajmuje sprzedaż domeny brandowej?

Domeny brandowe mogą być cennym aktywem, ale ich sprzedaż jest trudniejsza niż w przypadku keywordów. Ile czasu zwykle upływa, zanim udaje się spieniężyć taką nazwę?


10101111.com – tak wygląda adres chińskiego startupu wycenianego na ponad miliard dolarów

10101111.com – tak wygląda adres chińskiego startupu wycenianego na ponad miliard dolarów

Chiński rynek domen nie jest łatwy do rozgryzienia. Startup z Państwa Środka, którego wartość wyceniana jest na ponad miliard dolarów, na swój korporacyjny adres wybrał nazwę złożoną z ośmiu cyfr.


27 znanych marek, które porzuciły .com dla nowej domeny

27 znanych marek, które porzuciły .com dla nowej domeny

Nowe końcówki wciąż nie mogą wyjść z niszy, mimo to znane marki chętnie z nich korzystają. Niektóre nawet przeniosły swoje serwisy pod nazwę w rozszerzeniu nTLD.


.gg staje się domyślnym rozszerzeniem branży e-sportów

.gg staje się domyślnym rozszerzeniem branży e-sportów

Domena .gg zyskuje na popularności. Do tego stopnia, że staje się „domyślnym” rozszerzeniem branży wycenianej na ponad miliard dolarów. Korzystają z niej najlepsze e-sportowe drużyny.


Domaining opłaca się coraz bardziej. Wydatki na reklamę online rosną w dwucyfrowym tempie

Domaining opłaca się coraz bardziej. Wydatki na reklamę online rosną w dwucyfrowym tempie

W tym roku wartość rynku reklamy online przebije wartość rynku reklamy telewizyjnej. Dane dotyczą Stanów Zjednoczonych, ale wyniki dla Polski również są optymistyczne.


Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Nazwy z błędami literowymi rejestrowane i kupowane są głównie dla ruchu. Ale literówki mogą być również wykorzystywane jako brandy – choć zwykle nie jest to dobry pomysł.


Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Dobre wieści na nowy rok. Do listy siedmiocyfrowych transakcji dołączyła kolejna domena. Trzyliterówka DXL.com zmieniła abonenta za 1,15 miliona dolarów.


Kolejny milion był blisko. Cover.com sprzedana za 825 tys. USD

Kolejny milion był blisko. Cover.com sprzedana za 825 tys. USD

„Nie powinieneś nigdy wydawać 825 tys. na domenę” – przekonuje Karn Saroya, twórca marki Cover. I wyjaśnia, dlaczego jest zadowolony, że to zrobił.


8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

W ostatnich latach branżę domen napędzał rynek chiński, dziś swój udział w jej „rozkręcaniu” ma również branża kryptowalutowa. Okazuje się, że startupy rozwijające technologię blockchain chętnie kupują domeny premium.


Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Domeny produktowe przegrywają z brandowymi – twierdzi Morgan Linton. Jego zdaniem najbardziej wartościowe nazwy na rynku to jedno- lub dwuwyrazowe frazy o ogólnym znaczeniu nadające się na markę dla biznesu.