Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Od 1 lipca nowe strony internetowe będą indeksowane w trybie mobile-first. Oznacza to, że boty Google sczytają w pierwszej kolejności mobilną wersję witryny, wersja desktopowa będzie miała niższy priorytet.


Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Niebawem reklamy tekstowe zupełnie znikną z sieci AdSense. Google marginalizuje słowo pisane i stawia na reklamy typu display. Wydawcy stracą też możliwość konfigurowania stylu reklam.


Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Korzystanie z Google Search Control stało się łatwiejsze. Nie trzeba już podawać wszystkich wariantów URL dla efektywniejszej administracji stroną. Google wygeneruje je samodzielnie.


Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje nową formę prezentacji wyników wyszukiwania. SERP-y zostały w niej „wyczyszczone” z fragmentów tekstu i obrazów. Zmiany mają związek z planowanymi zapisami w unijnej dyrektywie w sprawie prawa autorskiego.


System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

Google Adwords po osiemnastu latach funkcjonowania zmieniło swoją nazwę. Największy system reklamy kontekstowej obecnie nazywa się Google Ads.


Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Zarabianie na reklamach z wykorzystaniem programu AdSense może być jeszcze mniej opłacalne. Użytkownicy forum WebmasterWorld.com twierdzą, że Google zaczął wykorzystywać w swoim systemie mechanizm lazy load, który zmniejsza liczbę odsłon, a w efekcie przychody z reklam.


Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Administratorzy nieresponsywnych stron internetowych powinni pomyśleć o wdrożeniu zmian. Google uruchomił indeksowanie mobile-first, które preferuje mobilne wersje witryn.


Google umożliwi wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam

Google umożliwi wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam

W związku z wejściem w życie nowego prawa o ochronie danych osobowych na terenie EOG Google zmienia zapisy w regulaminie swojej sieci reklamowej. W celu dostosowania się do nowych przepisów gigant umożliwi również wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam.


R22 przejmuje SeoFabrykę

R22 przejmuje SeoFabrykę

Poznańska Grupa R22 kontynuuje zakupy. Właśnie nabyła gdyńską SeoFabrykę – firmę koncentrującą się na usługach SEO i SEM – stanowiącą ważny składnik usług dodanych, świadczonych w segmencie hostingu.


75-procentowy rabat za „dziękuję”. Dobry uczynek czy naiwność?

75-procentowy rabat za „dziękuję”. Dobry uczynek czy naiwność?

Inwestor obniżył pierwotną cenę domeny za obietnicę publikacji podziękowań na stronie, która pojawi się pod sprzedanym adresem. Twierdzi, że podoba mu się projekt, który chce stworzyć klient.