Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Nowe narzędzie do analizy SEO. Zawiera kilka unikalnych funkcji

Nowe narzędzie do analizy SEO. Zawiera kilka unikalnych funkcji

Moz, firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania do marketingu internetowego, udostępniła nowe narzędzie do analizy domen pod kątem SEO. Niektóre z oferowanych wskaźników oparte są na autorskiej technologii i nie są dostępne nigdzie indziej.


Kary Google mogą utrzymywać się latami. Nawet po wygaśnięciu i ponownej rejestracji domeny

Kary Google mogą utrzymywać się latami. Nawet po wygaśnięciu i ponownej rejestracji domeny

Kary Google nałożone na domenę mogą utrzymywać się przez wiele lat. Również w sytuacji, gdy adres od dawna nie jest wykorzystywany do szkodliwej działalności, a nawet jeśli wygasł i został ponownie zarejestrowany. To ryzyko, które trzeba rozważyć przy zakupie domeny.


Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google Assistant jest na najlepszej pozycji, by zdominować rynek wyszukiwania głosowego. Asystent głosowy Google osiąga lepsze wyniki w testach niż konkurencja. Drugi powód przewagi koncernu na tym rynku można zamknąć w jednym słowie: Android.


Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Zmieniają się zasady oznaczania linków za pomocą atrybutów. Nofollow nie będzie już wytyczną, ale wskazówką dla Google. Ta sama zasada dotyczy dwóch nowych atrybutów wprowadzonych przez giganta: sponsored i ugc.


Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Już ponad połowa wyszukiwań w Google nie przekłada się na kliknięcia w linki do stron internetowych. Gigant zagarnia dla siebie większą część ruchu pochodzącego ze swojej wyszukiwarki. Sprawą zainteresował się amerykański Kongres.


Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Od 1 lipca nowe strony internetowe będą indeksowane w trybie mobile-first. Oznacza to, że boty Google sczytają w pierwszej kolejności mobilną wersję witryny, wersja desktopowa będzie miała niższy priorytet.


Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Niebawem reklamy tekstowe zupełnie znikną z sieci AdSense. Google marginalizuje słowo pisane i stawia na reklamy typu display. Wydawcy stracą też możliwość konfigurowania stylu reklam.


Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Korzystanie z Google Search Control stało się łatwiejsze. Nie trzeba już podawać wszystkich wariantów URL dla efektywniejszej administracji stroną. Google wygeneruje je samodzielnie.


Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje nową formę prezentacji wyników wyszukiwania. SERP-y zostały w niej „wyczyszczone” z fragmentów tekstu i obrazów. Zmiany mają związek z planowanymi zapisami w unijnej dyrektywie w sprawie prawa autorskiego.


System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

Google Adwords po osiemnastu latach funkcjonowania zmieniło swoją nazwę. Największy system reklamy kontekstowej obecnie nazywa się Google Ads.