Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kary Google mogą utrzymywać się latami. Nawet po wygaśnięciu i ponownej rejestracji domeny

Kary Google mogą utrzymywać się latami. Nawet po wygaśnięciu i ponownej rejestracji domeny

Kary Google nałożone na domenę mogą utrzymywać się przez wiele lat. Również w sytuacji, gdy adres od dawna nie jest wykorzystywany do szkodliwej działalności, a nawet jeśli wygasł i został ponownie zarejestrowany. To ryzyko, które trzeba rozważyć przy zakupie domeny.


Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google Assistant jest na najlepszej pozycji, by zdominować rynek wyszukiwania głosowego. Asystent głosowy Google osiąga lepsze wyniki w testach niż konkurencja. Drugi powód przewagi koncernu na tym rynku można zamknąć w jednym słowie: Android.


Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

RODO wprowadziło sporo zamieszania na rynku domen. Wielu rejestratorów z zapobiegliwości zdecydowało się ukryć dane abonentów w bazie whois. To niestety może przekładać się na spadki przychodów domainerów.


Korporacjom coraz trudniej jest zarządzać domenami. Ale coraz mniej z nich ogranicza wydatki na adresy

Korporacjom coraz trudniej jest zarządzać domenami. Ale coraz mniej z nich ogranicza wydatki na adresy

Ponad połowa korporacji deklaruje, że zarządzanie domenowym portfolio stało się dla nich trudniejsze w ciągu minionego roku. Tak wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez firmę Brandsight.


Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Zmieniają się zasady oznaczania linków za pomocą atrybutów. Nofollow nie będzie już wytyczną, ale wskazówką dla Google. Ta sama zasada dotyczy dwóch nowych atrybutów wprowadzonych przez giganta: sponsored i ugc.


Jaką część dochodów przeznaczacie na reinwestycje?

Jaką część dochodów przeznaczacie na reinwestycje?

To jedno z kluczowych pytań w domainingu: jaką część zysku jesteśmy skłonni przeznaczyć na zakup kolejnych domen, a jaką chowamy do kieszeni? Odpowiedź na nie zależy m.in. od skłonności inwestora do ryzyka oraz przyjętej przez niego strategii.


Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Już ponad połowa wyszukiwań w Google nie przekłada się na kliknięcia w linki do stron internetowych. Gigant zagarnia dla siebie większą część ruchu pochodzącego ze swojej wyszukiwarki. Sprawą zainteresował się amerykański Kongres.


Latem rośnie liczba ataków phishingowych

Latem rośnie liczba ataków phishingowych

Liczba prób oszustw phishingowych - czyli ataków z użyciem masowych wysyłek maili, których celem jest skłonienie osoby np. do ujawnienia swoich poufnych danych, a nawet do dokonania przelewu na konto oszusta – ma charakter sezonowy i wyraźnie rośnie w miesiącach letnich.


W szybkim tempie przybywa firm posiadających własną stronę internetową

W szybkim tempie przybywa firm posiadających własną stronę internetową

Polskie firmy stawiają na wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Coraz więcej pracowników wyposażanych jest w urządzenia przenośne umożliwiające mobilny dostęp do Internetu, wzrasta również liczba zatrudnianych specjalistów ICT. Główny Urząd Statystyczny w najnowszych badaniach wziął szczególnie pod lupę sytuację pod tym względem w województwie wielkopolskim i dolnośląskim.


Arbitrzy coraz bardziej sprzyjają domainerom? Oto ranking najprzychylniejszych sędziów domenowych

Arbitrzy coraz bardziej sprzyjają domainerom? Oto ranking najprzychylniejszych sędziów domenowych

Przyszłość dla branży domen rysuje się coraz lepiej – twierdzi Howard Neu. Światowa Organizacja Własności Intelektualnej coraz częściej orzeka na korzyść inwestorów w sporach dotyczących adresów internetowych.