Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


W ciągu trzech kwartałów 2019 r. sprzedano więcej domen niż przez cały zeszły rok

W ciągu trzech kwartałów 2019 r. sprzedano więcej domen niż przez cały zeszły rok

Liczba sprzedaży zamieszczonych w bazie Namebio od początku bieżącego roku jest wyższa niż liczba transakcji z całego zeszłego roku. Wyższa jest również ich łączna wartość. Największa różnica dotyczy jednak najwyższej zapłaconej stawki.


Ktoś zapłacił 130 tys. dolarów za „bezsensowną” pięcioliterówkę w domenie .com

Ktoś zapłacił 130 tys. dolarów za „bezsensowną” pięcioliterówkę w domenie .com

Od czasu do czasu na rynku domen dochodzi zarówno do transakcji spektakularnych, jak i tajemniczych. Sprzedaż adresu YMCDN.com za blisko 130 tys. dolarów można zaliczyć do obu kategorii. Adres zmienił właściciela za pośrednictwem GoDaddy i obecnie znajduje się na parkingu tej firmy.


Ile najwięcej zapłaciłeś za domenę internetową?

Ile najwięcej zapłaciłeś za domenę internetową?

Takie pytanie postawił w twitterowej ankiecie inwestor domenowy Josh Reason. Okazuje się, że domainerzy nie szczędzą środków na dobre nazwy. Najwięcej respondentów oddało głos na wariant odpowiedzi z najwyższym przedziałem kwotowym.


Najwyższe sprzedaże sierpnia 2019 r.

Najwyższe sprzedaże sierpnia 2019 r.

Sierpień nie przyniósł niespodzianek. Najwyższa transakcja ujawniona w tym miesiącu opiewała na kwotę 300 tys. dolarów, stosunkowo skromną, jak na rynek .com. W rankingu non-.com najwyższa stawka zapłacona za nazwę wyniosła 56 tys. dolarów.


Rick Schwartz zarobił 30 milionów dolarów na parkowaniu domen

Rick Schwartz zarobił 30 milionów dolarów na parkowaniu domen

30 milionów dolarów – tyle zarobił Rick Schwartz na reklamach PPC, emitowanych pod zaparkowanymi adresami. Inwestor pochwalił się tym wynikiem we wpisie na Twitterze.


Sedo wprowadza 12 nowych landing page’y. Reakcja na pierwszy była „entuzjastyczna”

Sedo wprowadza 12 nowych landing page’y. Reakcja na pierwszy była „entuzjastyczna”

Na początku września Sedo zaoferowało klientom sprzedażowy landing page bez reklam. Po „entuzjastycznej” reakcji użytkowników platforma zdecydowała się na wprowadzenie łącznie dwunastu opcji.


Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

Kto powinien decydować o widoczności danych w bazie whois?

RODO wprowadziło sporo zamieszania na rynku domen. Wielu rejestratorów z zapobiegliwości zdecydowało się ukryć dane abonentów w bazie whois. To niestety może przekładać się na spadki przychodów domainerów.


Francuski „odpowiednik” Sex.com sprzedany za 231 tys. dolarów

Francuski „odpowiednik” Sex.com sprzedany za 231 tys. dolarów

Domena Sexe.com zmieniła abonenta za 231 223 dolary. „Sexe” oznacza po francusku seks, jest to zatem jedno z najcenniejszych słów kluczowych na tamtym rynku.


8,7 miliona dolarów za płynne domeny. Raport GGRG

8,7 miliona dolarów za płynne domeny. Raport GGRG

Firma GGRG opublikowała dwunasty już raport na temat rynku „płynnych domen”. Z opracowania wynika, że w drugim kwartale br. za pośrednictwem Escrow.com sprzedano nazwy o wartości 8,7 miliona dolarów.


Polska firma kupiła Veggie.com za prawie 100 tys. zł

Polska firma kupiła Veggie.com za prawie 100 tys. zł

Veggie, polski startup oferujący aplikację mobilną dla wegan, kupił adres Veggie.com od Uniregistry. Firma zapłaciła za adres 25 tys. dolarów, czyli ok. 98 tys. zł.