Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


100 najlepszych adresów .net

100 najlepszych adresów .net

Ranking najlepszych adresów .net, zatytułowany .Net100, opublikował na swoim portalu magazyn „Entrepreneur”. Zestawienie przygotowane we współpracy z firmą Versign, zarządzającą końcówkami .net i .com, to pierwszy tego typu ranking dla domeny .net.


.xyz – nowa alternatywa dla .com?

.xyz – nowa alternatywa dla .com?

Jedną z najbardziej charakterystycznych końcówek, które pojawią się na rynku w ramach programu nowych TLD, jest .xyz. O pomyśle rynkowym na tę domenę i stojącej za nią idei rozmawiamy z Shayanem Rostamem, Production Managerem w XYZ.com (na zdjęciu – po prawej, obok Daniela Negari, CEO XYZ.com).


Sprawdzamy, jakich domen używa pierwsza dwudziestka polskiej giełdy

Sprawdzamy, jakich domen używa pierwsza dwudziestka polskiej giełdy

Co do tego, że najbardziej cenioną domeną na polskim rynku jest .pl, nikt chyba nie ma wątpliwości. Wiedzą o tym nie tylko domainerzy, ale również zarządy firm budujących swój wizerunek w internecie. Nie oznacza to automatycznie, że każde duże przedsiębiorstwo korzysta z końcówki .pl w swoim adresie. Jak jest faktycznie? Postanowiliśmy sprawdzić pod tym kątem spółki z indeksu giełdowego WIG20.


Domenowe prognozy na 2014 r.

Domenowe prognozy na 2014 r.

Nie jesteśmy zawodowymi futurologami (dlatego zastrzegamy sobie prawo do pomyłek prognostycznych), ale w ramach małej zabawy intelektualnej, po głębokich naradach i przemyśleniach, upichciliśmy kilka domenowych prognoz na nowy rok.


Brandy będą traktowane ulgowo

Brandy będą traktowane ulgowo

Brand Registry Group, koalicja podmiotów starających się o końcówki brandowe, wywalczyła sobie w ICANN specjalne warunki traktowania. Sprawa na razie nie jest przesądzona, ponieważ propozycje zmian zostały poddane pod publiczną dyskusję.


.me ma klucz do skutecznej promocji

.me ma klucz do skutecznej promocji

.ME Registry w ramach Premium Domain Program próbuje pozyskać innowacyjne startupy, oferując im bezpłatnie domeny premium. Z programu skorzystały już takie korporacje, jak Facebook, Visa, Google czy Time.


Na czym polega wartość domen brandowych?

Inwestorzy wolą generyki – to jasne. Jednak klienci końcowi chętnie sięgają również po domeny brandowe: pozbawione konkretnego odniesienia, ale wpadające w ucho, atrakcyjne wizualnie oraz unikalne, w odróżnieniu od nazw ogólnych. O tym, dlaczego warto zainteresować się domenami „brandable”, rozmawiamy z Khalanem Bridgesem, Sales & Marketing Associate w firmie BrandBucket.com.


Jak istotny jest dobry brand dla powodzenia biznesu w internecie?

Według Tomasza Banasika (agencja brandingowa nipo.pl) marka jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu firmy, a brandy o ugruntowanej pozycji wycenia się na miliardy dolarów. Tomasz przyrównuje markę do nazwiska, którym posługujemy się całe życie. Według niego brand to nasze "dane osobowe" - tyle tylko, że na potrzeby biznesowe.


Co stanowi o wartości domeny?

Według Matthiasa Kaisera, COO parkingu domen NameDrive.pl, głównym czynnikiem wpływającym na wartość nazwy jest popyt. Na wielkość popytu wpływają natomiast takie cechy domeny jak krótkość, doskonałe dopasowanie do profilu działalności, łatwość zapamiętywania, wypozycjonowania oraz ruch type-in. To właśnie te właściwości adresu sprawiają, że przedsiębiorcy prześcigają się w ofertach jego odkupienia.


Dlaczego warto mieć dobrą domenę?

O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy Michała Plebana, twórcę serwisu AfterMarket.pl, Adama Wagnera, właściciela grupy inwestycyjnej Grupa InvestDNS oraz firmy doradczej ds. domen i brand management DomainBroker.pl, a także Leszka Sękowskiego, inwestora domenowego, właściciela serwisów KopalniaDomen.pl oraz DomenyMedyczne.pl.