Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google sprzeciwia się rejestracji Floogle jako znaku towarowego

Google sprzeciwia się rejestracji Floogle jako znaku towarowego

Google zgłosił sprzeciw w sprawie wniosku o rejestrację Floogle jako znaku towarowego. Koncern twierdzi, że nazwa może wprowadzać konsumentów w błąd ze względu na jej podobieństwo do marki Google.

Wniosek o rejestrację marki Floogle do urzędu patentowego zgłosił niejaki David Dennis. Zrobił to w marcu, około dziesięciu dni po tym, jak Google nawiązał współpracę z amerykańskim rządem w zakresie stworzenia serwisu poświęconego tematyce COVID-19. W zbliżonym obszarze ma działać również przedsięwzięcie sygnowane marką Floogle.

Zgodnie z treścią wniosku o rejestrację trademarku celem przedsięwzięcia jest stworzenie „strony komputerowej, na której zamieszczane będą powiadomienia adresowane do przedstawicieli służby zdrowia oraz innych odbiorców dotyczące katastrof naturalnych i wywołanych przez człowieka, a także aktów terroryzmu, oraz wskazówki dotyczące sposobów reagowania na tego typu zdarzenia”.

Zdaniem prawników Google marka Floogle „została stworzona z zamiarem budzenia skojarzeń z usługami wyszukiwania świadczonymi przez Google, technologią silnika wyszukiwarki oraz powiązanymi produktami i usługami”. Co więcej, prawnicy koncernu utrzymują, że termin Floogle to kombinacja pojęć „flu” (oznaczającego grypę) i „Google”.

Twierdzą również, że Dennis już wcześniej korzystał z tego brandu w odniesieniu do strony, która imituje wygląd i „klimat” strony informacyjnej Google poświęconej tematyce pandemii. W efekcie Google domaga się negatywnego rozpatrzenia wniosku o rejestrację trademarku.

Z pełną treścią stanowiska koncernu można zapoznać się TUTAJ.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować