Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google porzucił .com na rzecz domeny brandowej

Google porzucił .com na rzecz domeny brandowej

Google przeniósł swój rejestracyjny biznes z subdomeny w rozszerzeniu .com pod adres z końcówką brandową. To kolejny sygnał wsparcia dla nowych domen ze strony koncernu z Mountain View.

Usługa rejestracyjna Google, uruchomiona w zeszłym roku, dostępna była do niedawna pod adresem Domains.google.com. Obecnie domena przekierowuje na krótszy, nowodomenowy adres Domains.google.

Rebranding wydaje się korzystny dla rozpoznawalności marki. Usługa, która dotychczas mogła być słabo kojarzona jako jedna z licznych pozycji w ofercie koncernu, dzięki lepszej ekspozycji brandu może zyskać na „samodzielności” i lepiej wyodrębnić się z bogatego pakietu google’owych narzędzi.

Jednocześnie trudno nie zauważyć, że zmiana ta wpisuje się w szAereg działań Google, które sprzyjają rozwojowi segmentu nTLD. Poza uczestnictwem tego giganta w programie nowych domen, należy tu przywołać również fakt utworzenia przez tę firmę „spółki-matki” o nazwie Alphabet, która swoją nazwę (a raczej jej skrótowy wariant) ma zarejestrowaną w domenie .xyz: ABC.xyz.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować