Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

Google Adwords po osiemnastu latach funkcjonowania zmieniło swoją nazwę. Największy system reklamy kontekstowej obecnie nazywa się Google Ads.

System Google AdWords został uruchomiony 23 października 2000 r. i stał się głównym motorem napędowym biznesu Google. To właśnie jemu w pierwszym rzędzie gigant z Mountain View zawdzięcza swoją potęgę i przewagę nad konkurencją, którą obecnie dyskontuje na rozmaite sposoby. Zmiana brandu oraz identyfikacji wizualnej w myśl zapowiedzi koncernu wiąże się z chęcią „uproszczenia spraw”.

„Upraszczamy nasze produkty dla wszystkich reklamodawców i wydawców, tak aby mogli łatwiej dotrzeć do konsumentów na całym świecie – w każdej chwili i za pośrednictwem dowolnego kanału” – informują twórcy systemu.

Jednak na rebrandingu Google AdWords się nie skończyło. System Double Click, służący do zarządzania kampaniami SEM, został połączony z Google Analytics 360 Suite w pakiecie pod nazwą Google Marketing Platform. Narzędzia DoubleClick dla wydawców oraz DoubleClick Ad Exchange, system reklamowy dla stron z wysokim ruchem, zostały przemianowane na Google Ad Manager – pod ten brand będzie prawdopodobnie podpadał również program AdSense, choć nie został on wymieniony z nazwy w oświadczeniu Google.

W ślad za zmianami brandów zmieniły się również URL-e. Adwords.google.com został zastąpiony ads.google.com. Natomiast adres centrum pomocy zmienił się z support.google.com/adwords na support.google.com/google-ads.

Jak zapewnia Google, zmiany w nazewnictwie nie wpłyną na efektywność kampanii. Pod nową marką oferowany jest pełen pakiet usług dostępnych pod nazwą Google AdWords. Pojawiają się też dodatkowe pozycje w ofercie. Przede wszystkim Google tworzy udogodnienia dla małych biznesów, które chcą rozpocząć przygodę z reklamą online. Są one oparte na mechanizmach nauczania maszynowego, upraszczających proces dotarcia do klienta.

Rozszerzone możliwości mają obejmować spersonalizowane rekomendacje i dokładniejsze analizy, lepsze dostosowanie kampanii do celów biznesowych oraz większą łatwość weryfikacji efektów kampanii.

Tagi: , , , , , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?