Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów
Dobre wieści na nowy rok. Do listy siedmiocyfrowych transakcji dołączyła kolejna domena. Trzyliterówka DXL.com zmieniła abonenta za 1,15 miliona dolarów.
O sprzedaży DXL.com poinformował serwis DNJournal.com, jako źródło cytując Jamesa Bootha z firmy BQDN.com. Booth wprawdzie nie pośredniczył w transakcji, ale posiadał informację na jej temat bezpośrednio od brokera reprezentującego nabywcę.
Nowym abonentem nazwy jest firma Destination XL, sieć sklepów z odzieżą dla wysokich mężczyzn. Marka zdecydowała się na domenowy rebranding i porzucenie trudnej do zapamiętania czteroliterówki DXLG.com, którą wykorzystywała jako skrót dla właściwego adresu DestinationXL.com. Nowy adres stanowi odpowiednik exact match jej brandu w wersji skróconej, którym spółka posługuje się w czołówce swojej witryny.
Decyzja o zakupie wydaje się co najmniej słuszna, ponieważ dotychczas firma stosowała de facto trzy różne brandy (DXLG.com, DestinationXL.com i DXL). Obecnie może sobie pozwolić na ograniczenie się do jednego: DXL, zachowując spójność komunikacji.
Kwota zapłacona za DXL.com plasuje tę domenę na trzecim miejscu zeszłorocznego rankingu sprzedaży – po Ice.com (3,5 miliona USD) i Super.com (1,2 miliona USD). W kategorii LLL adres zajmuje dwunastą pozycję w historii.
Tagi: DNJournal.com, DXL.com, James Booth, sprzedaże