Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Dobre wieści na nowy rok. Do listy siedmiocyfrowych transakcji dołączyła kolejna domena. Trzyliterówka DXL.com zmieniła abonenta za 1,15 miliona dolarów.

O sprzedaży DXL.com poinformował serwis DNJournal.com, jako źródło cytując Jamesa Bootha z firmy BQDN.com. Booth wprawdzie nie pośredniczył w transakcji, ale posiadał informację na jej temat bezpośrednio od brokera reprezentującego nabywcę.

Nowym abonentem nazwy jest firma Destination XL, sieć sklepów z odzieżą dla wysokich mężczyzn. Marka zdecydowała się na domenowy rebranding i porzucenie trudnej do zapamiętania czteroliterówki DXLG.com, którą wykorzystywała jako skrót dla właściwego adresu DestinationXL.com. Nowy adres stanowi odpowiednik exact match jej brandu w wersji skróconej, którym spółka posługuje się w czołówce swojej witryny.

Decyzja o zakupie wydaje się co najmniej słuszna, ponieważ dotychczas firma stosowała de facto trzy różne brandy (DXLG.com, DestinationXL.com i DXL). Obecnie może sobie pozwolić na ograniczenie się do jednego: DXL, zachowując spójność komunikacji.

Kwota zapłacona za DXL.com plasuje tę domenę na trzecim miejscu zeszłorocznego rankingu sprzedaży – po Ice.com (3,5 miliona USD) i Super.com (1,2 miliona USD). W kategorii LLL adres zajmuje dwunastą pozycję w historii.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować