Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


1,36 miliona dolarów w pół roku. Tyle Radix zarobił na domenach premium

1,36 miliona dolarów w pół roku. Tyle Radix zarobił na domenach premium

Sprzedaż nowych domen to opłacalne zajęcie – szczególnie dla rejestrów. Największy operator nTLD w ciągu pierwszego półrocza br. zarobił 1 360 865 dolarów na rejestracji i odnowieniach samych tylko nazw premium.

522 365 USD z wymienionej sumy pochodzi z opłat rejestracyjnych. Było ich łącznie 619, co daje niezłą średnią 844 dolarów za rejestrację. Przypomnijmy: chodzi tylko o domeny premium. Pozostałe 838 500 dolarów to kwota uzyskana z opłat za przedłużenie topowych nazw. W tym przypadku stawki również pozostają na poziomie „premium”. Warto dodać, że dla Radix domenę premium stanowi każda nazwa wyceniona na co najmniej 100 dolarów – a to kwota, która w przypadku niektórych rejestrów nTLD jest stawką podstawową za rejestrację adresu. Najdroższe nazwy sprzedane przez Radix w minionym półroczu wycenione zostały na 10 tys. dolarów. Łącznie było ich trzy.

Radix jest jednym z wielu rejestrów nTLD, które stosują podwyższone stawki także za odnowienie najlepszych nazw – a nie tylko za ich rejestrację. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu wskaźnik przedłużeń nie jest zachwycający. Jedynie 54 proc. domen zarejestrowanych w pierwszej połowie 2018 r. zostało odnowionych na kolejny okres rozliczeniowy. Najwyraźniej sporą część nabywców stanowili domainerzy, liczący na szybki zwrot z inwestycji. W końcu trudno byłoby zrozumieć celowość rejestracji takiej nazwy przez klienta końcowego, jeśli nie miałby on w planach utrzymania domeny przez kolejne okresy rozliczeniowe. Dla starszych domen premium, zarejestrowanych w poprzednich latach, wyniki są znacznie lepsze – wskaźnik odnowień wynosi 78 proc. Prawdopodobnie dlatego, że jako pierwsze rozchodzą się najlepsze nazwy, z którymi żal się później rozstać – i które prędzej czy później da się sprzedać za niezłą cenę.

Większość wpływów z tytułu odnowień przypada na domeny .store i .online. Z kolei na .online i .tech przypada ponad połowa wpływów z nowych rejestracji. 41,6 proc. sprzedaży została zrealizowana za pośrednictwem GoDaddy.

Radix to obecnie największy pod względem liczby utrzymywanych nazw rejestr nTLD. W tej kategorii przewyższa nawet Donuts, który jednak pozostaje największym rejestrem pod względem liczby obsługiwanych końcówek. Radix w swoim portfolio ma raptem 9 TLD, jednak większość z nich ulokowana jest w ścisłej czołówce rankingu nTLD, m.in. .site czy .online. Marka Radix należy do Directi Group, zarejestrowanej w Dubaju spółki zarządzającej szeregiem przedsięwzięć z branży domen i hostingu.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować