Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Donuts zarobił 53 miliony dolarów na rejestracjach i przedłużeniach nazw premium

Donuts zarobił 53 miliony dolarów na rejestracjach i przedłużeniach nazw premium

53 miliony dolarów – tyle zarobił największy registrar nTLD na opłatach z tytułu rejestracji i odnowień nazw premium. Kwota nie uwzględnia przychodów ze sprzedaży EAP i najlepszych keywordów, określanych mianem „Platinium”.

Największy rejestr nTLD, który posiada w swojej ofercie już ponad 240 końcówek, podzielił się informacjami na temat wpływów ze sprzedaży nazw premium. Od początku działalności firma zainkasowała 53 miliony USD z tytułu zarówno rejestracji, jak i przedłużeń cennych keywordów.

Kwota nie obejmuje jednak przychodów ze sprzedaży najlepszych nazw, dla których Donuts stworzył osobną kategorię: „Platinium”. Suma nie zawiera też wpływów ze sprzedaży w ramach Early Access Period (EAP). To początkowy etap wprowadzania nowej końcówki na rynek, kiedy po okresie sunrise do sprzedaży udostępniane są nazwy premium.

Łączna liczba nazw premium sprzedanych za pośrednictwem ok. stu partnerów rejestru wyniosła 250 tys. Od pewnego czasu Donuts „uelastycznił” swoją politykę cenową i oferuje domeny wyższej jakości za nieco niższe stawki. W efekcie odsetek klientów końcowych wśród nabywców tego typu adresów wzrósł do 50 proc. Pozostali to głównie inwestorzy domenowi.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować