Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


.club – pierwsza nTLD ze 100 tys. płatnych rejestracji

.club – pierwsza nTLD ze 100 tys. płatnych rejestracji

Domena .club jako pierwsza z nowych końcówek osiągnęła wynik 100 tys. płatnych rejestracji. Mimo to w rankingu nTLD znajduje się dopiero na trzecim miejscu.

Liczba wszystkich adresów w nowych rozszerzeniach wynosi już 2,1 miliona. Na pierwszym miejscu z wynikiem ponad 477 tys. rejestracji znajduje się końcówka .xyz, na drugim z wynikiem niemal 140 tys. – rozszerzenie .berlin. Jednak obie TLD nie wspięły się na domenowy szczyt zupełnie „czysto”. Rejestry tych rozszerzeń hojną ręką rozdają swój „towar”, podbijając tym samym swoją pozycje w hierarchii nowych domen. Operator niemieckiej geodomeny nie stosuje co prawda „szemranych” tricków marketingowych, a jedynie oferuje berlińskie adresy pod pewnymi warunkami przedsiebiorcom związanym z miastem. Inaczej sprawa wygląda w przypadku spółki XYZ.com. Rozdawnictwo nazw .xyz uprawiane jest z wykorzystaniem swoistego podstępu, który wywołał falę krytyki wśród domainerów śledzących rozwój nowego segmentu branży. Mimo to dzięki agresywnemu marketingowi trzyliterówka zdołała wypracować sobie pozycję lidera rynkowej niszy, a nawet zdobyć zainteresowanie klientów w Chinach.

Domena .club promowana jest w bardziej przejrzysty a zarazem efektowny – a także efektywny, zważywszy na liczbę płatnych rejestracji – sposób. Jako pierwsza nTLD skorzystała ze wsparcia celebryty – do promocji końcówki rejestr zaangażował znanego rapera 50 Centa. Dodatkowo przez kilka tygodni domena znajdowała się na stronie głównej GoDaddy największego rejestratora na świecie. Jak widać uczciwy marketing przynosi plon, choć trudno zbagatelizować wartość samego rozszerzenia. Od udostępnienia tej domeny do nieograniczonej dostępności 7 maja minęło niespełna 120 dni, a końcówka stała się liderką nTLD pod względem liczby płatnych rejestracji. Co prawda na razie wpływy z abonamentu nie pokryły kosztów marketingu, jednak przy dobrym odsetku przedłużeń wydatki na reklamę z pewnością się opłacą.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować