Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

California.com sprzedana. Cena: „okolice” 5 milionów dolarów

California.com sprzedana. Cena: „okolice” 5 milionów dolarów

Na rynku domen doszło do kolejnej w tym roku kilkumilionowej sprzedaży. Abonenta zmieniła domena California.com. Zgodnie z komunikatem prasowym cena sytuuje się „pośrodku przedziału siedmiocyfrowego”.

„California” to keyword o gigantycznej wartości. Tak jak gospodarka tego stanu, którego PKB jest wyższe niż Francji i szóste największe na świecie. To sprawia, że domena California.com warta jest wielomilionowej kwoty – i właśnie za taką została sprzedana. Za ile dokładnie – tego nie wiadomo. Według komunikatu prasowego opublikowanego przez nabywcę, spółkę One Planet Ops, stawka zapłacona za adres sytuuje się „w połowie przedziału siedmiocyfrowego” („mid-seven figure amount”), co czyni go jednym z najdrożej sprzedanych w ostatnich latach.

Niestety transakcja raczej nie zasili rankingów domenowych. Nie tylko z powodu nieujawnienia dokładnej kwoty, ale również dlatego, że miała ona charakter pakietowy. Wraz z California.com firma One Planet Ops przejęła trzy powiązane tematycznie nazwy. Ich uwzględnienie w sprzedaży miało jednak charakter prewencyjny. Chodzi o domeny CaliforniaSex.com, CaliforniaGirls.com, Californication.com. Zgodnie z oświadczeniem nabywcy nazwy te najprawdopodobniej zostałyby wykorzystane do celów niezgodnych z intencjami One Planet Ops. Dlatego spółka nie zamierza ich odsprzedawać ani wykorzystywać do projektów komercyjnych. Mają się pod nimi pojawić witryny „z misją społeczną”: promujące równouprawnienie, edukację kobiet i walkę z handlem żywym towarem. Jak będzie – zobaczymy.

Co do samego adresu California.com, One Planet Ops zamierza zbudować na nim platformę oferującą „wszystko, co Kalifornia ma najlepszego do zaoferowania”. Chodzi m.in. o atrakcje turystyczne, jednak ambicje są większe: witryna ma stać się po prostu domyślnym adresem internetowym dla osób zainteresowanych Kalifornią. Serwis w ostatecznym kształcie ma ruszyć na początku 2019 r. Do tworzenia projektu ma zostać zaangażowanych co najmniej 40 osób.

Obecnie głównym przedsięwzięciem One Planet Ops jest Buyerlink.com, przeznaczona dla rynków lokalnych platforma, pośrednicząca w handlu nieruchomościami, samochodami, a także rozmaitymi usługami. W swoim portfolio spółka ma również takie marki, jak Contractors.com, MerchantCircle.com, również pośredniczące w świadczeniu usług na rynku lokalnym, oraz BestMile, Volans-i, The Real Real, Gro Intelligence, SoulPancake, IronClad.

Jeśli sprzedaż California.com opiewa na kwotę ok. 5 milionów dolarów, oznacza to, że transakcja jest wyższa niż najwyższa upubliczniona tegoroczna sprzedaż domeny Ice.com, za którą zapłacono 3,5 miliona dolarów.

Tagi: , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować