Serwis AZnews.pl kończy działalność
AZnews.pl ogłosił na swojej stronie, że kończy działalność. Serwis prowadzony był przez osoby związane z firmą AZ.pl i od sierpnia 2008 r. publikował posty poświęcone branży domen.
AZnews.pl ogłosił na swojej stronie, że kończy działalność. Serwis prowadzony był przez osoby związane z firmą AZ.pl i od sierpnia 2008 r. publikował posty poświęcone branży domen.
Co.com LLC, właściciel domeny .co.com, podpisał z rejestrem CentralNic umowę o współpracy przy obsłudze tej końcówki. „Sojusz” firm ma zapewnić subdomenie globalny zasięg.
GoDaddy uzyskał już szósty patent na system hierarchizacji wyników dla zapytań o wolne domeny. Dzięki temu rejestrator dysponuje mechanizmem, który pozwala mu w trybie licytacji pobierać od rejestrów opłaty za wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Dominacja Donuts w programie nowych domen jest niepodważalna. ICANN delegował kolejną partię gTLD, z których większość obsługiwana jest właśnie przez operatora z Bellevue. A my, niejako przy okazji, doszukaliśmy się pewnych „ciekawostek” na temat tej firmy, o których ona sama wolałaby zapomnieć...
Należący do Franka Schillinga rejestr Uniregistry wprowadza dodatkowy okres Sunrise. Umożliwi on właścicielom brandów rejestrację swoich znaków towarowych z wykorzystaniem domen Uniregistry jako nazw składowych brandu.
Pytamy Masona Cole’a, wiceprezesa ds. komunikacji i relacji biznesowych w Donuts Inc., jak przebiegają starania o nowe domeny. Spółka Donuts złożyła 307 wniosków o obsługę nowych gTLD – najwięcej spośród wszystkich kandydatów.
Freenom, operator takich darmowych końcówek, jak .tk, .ml, .ga i .cf, zebrał 3 miliony dolarów w ramach sprzedaży akcji serii A. A my ustaliliśmy, na czym polega oryginalny model biznesowy tego rejestru i dzielimy się tą informacją.
GoDaddy uruchomił prerejestrację 14 nowych domen. Wszystkie końcówki zarządzane są przez Donuts. W sumie w GoDaddy dostępnych do rezerwacji jest już 18 nowych końcówek, niebawem dołączy do nich kolejne dziewięć.
Verisign, operator końcówki .com, ogłasza obniżkę cen przedłużenia wygasających nazw w tej domenie. Oferta ma charakter okresowy i adresowana jest jedynie do partnerów rejestru. Na każdej przedłużonej domenie rejestrator będzie mógł zaoszczędzić 2 dolary.
Minds&Machines, operator takich końcówek, jak .best, .casa, .ceo, .cooking i .horse, prowadzi na Facebooku kontrowersyjną kampanię reklamową. Jej slogan głosi: „Dotcom jest martwy!”. Sprawa, o której doniosło kilku branżowych blogerów, wzbudziła ostre reakcje domainerów.