Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


.co.com wypływa na szerokie wody

.co.com wypływa na szerokie wody

Co.com LLC, właściciel domeny .co.com, podpisał z rejestrem CentralNic umowę o współpracy przy obsłudze tej końcówki. „Sojusz” firm ma zapewnić subdomenie globalny zasięg.

– Co.com oferuje CentralNic możliwość wdrożenia kolejnego rozszerzenia w domenie .com. My z kolei mamy nadzieję na skorzystanie z doświadczenia CentralNic oraz globalnej sieci rejestratorów, jaką dysponuje ten rejestr – oświadczył dyrektor wykonawczy Co.com Ken Hansen.

O subdomenie .co.com pisaliśmy na początku grudnia. Przy tej okazji wspomnieliśmy także o CentralNic, choć plany współpracy tego rejestru z właścicielami subdomeny nie były jeszcze znane. Związek dotyczył jednak modelu biznesowego. CentralNic to londyńska firma dysponująca pokaźnym portfolio subdomen, które udostępnia do rejestracji abonentom na całym świecie za pośrednictwem sieci 1,5 tys. registrarów i 100 tys. resellerów. Wśród nich są takie marki, jak Network Solutions, eNom, Webfusion. W Polsce akredytowanym rejestratorem brytyjskiej korporacji jest firma AZ.pl.

Spośród 24 rozszerzeń, jakimi zarządza rejestr, większość to dotcomy w rodzaju .us.com, .de.com, .uk.com czy .cn.com. Jest też kilka końcówek .net, m.in. .uk.net i .jp.net, oraz „ciekawsze przypadki” w rodzaju .pw i .la. Przedostatnia domena to country code wysepki Palau. Promowana jest jednak jako akronim dla frazy „professional web”. Końcówka, w której zarejestrowano 250 tys. nazw, stała się ogólnodostępna dopiero 25 marca zeszłego roku. Z kolei rozszerzenie .la to country code Laosu przebrandowany na końcówkę domenową Los Angeles. Prawami do niej dysponuje zarejestrowana na wyspie Guernsey LA Names Corporation, która w 2007 r. administrację domeną przekazała rejestrowi CentralNic. Poza tym nowy „współmenadżer” .co.com jest rejestrem zapleczowym (back-end registry) dla 60 nowych TLD.

W lutym ma się rozpocząć okres Sunrise dla subdomeny .co.com, po którym nastąpi etap Landrush. Jednak niektóre nazwy premium już teraz sprzedawane są w transakcjach prywatnych, m.in. Travel.co.com, Tickets.co.com, Wine.co.com, Insurance.co.com czy Spa.co.com. Oferty i zapytania można składać za pośrednictwem strony rejestru www.registry.co.com.

O subdomenie .co.com dyskutowali także polscy domainerzy, wypowiadając się o niej z dużą dozą – tak to nazwijmy – sceptycyzmu. Zważywszy jednak na fakt, że projekt nadzorowany jest przez weteranów branży przy współpracy z korporacją o globalnym zasięgu, w dodatku z bogatym doświadczeniem w segmencie subdomen, być może warto obserwować postępy tej końcówki. A dodatkowo przyjrzeć się polskiemu odpowiednikowi tej globalnej domeny, czyli końcówce .co.pl.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować