Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Search Console Insights – nowe narzędzie Google do optymalizacji stron

Search Console Insights – nowe narzędzie Google do optymalizacji stron

Google uruchomił nowe narzędzie do optymalizacji stron internetowych: Search Console Insights. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o analizę i poprawę jakości kontentu, która może przyczynić się do wyższej pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Search Console Insights (SCI) – tak nazywa się nowy „wynalazek” Google. Jak można przeczytać na stronie Search.Google.com, „insighty” SCI umożliwiają twórcom kontentu analizowanie popularności swoich treści i uzyskanie odpowiedzi na pytania istotne dla ich optymalizacji. To kwestie takie, jak:

1. Które fragmenty treści cieszą się największym zainteresowaniem?

2. Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?

3. Jak użytkownicy odkrywają Twoje treści w internecie?

4. Czego szukają użytkownicy w Google, zanim dotrą do Twoich materiałów?

5. Który artykuł kieruje użytkowników na Twoją stronę lub do Twoich treści?

Wyciągnięcie odpowiednich wniosków z odpowiedzi na powyższe pytania może pozwolić na udoskonalenie kontentu w witrynie i przełożyć się na przyciągnięcie większej ilości ruchu oraz awans stron serwisu w wynikach wyszukiwania.

Search Console Insights dostępne są w ramach usługi Google Search Console (wcześniej Google Webmaster Tools), przeznaczonej dla administratorów stron internetowych. Z SCI mogą więc korzystać wszyscy zweryfikowani użytkownicy Google Search Console (GSC). Google zaleca powiązane tej ostatniej usługi z Google Analytics (GA). Pozwoli to zwiększyć dokładność informacji na temat publikowanych treści. W praktyce SCI to nowy widok danych, łączący wyniki GSC z GA, ułatwiając interpretację danych.

Obecnie SCI działa wyłącznie w ramach Universal Analytics – poprzedniej wersji Google Analytics, obsługującej tylko analizy danych o stronach internetowych. Koncern pracuje nad udostępnieniem swojego narzędzia również w usłudze Google Analytics 4 (TUTAJ można sprawdzić, czym różnią się oba warianty usługi Analytics).

Oto, jak można uzyskać dostęp do Search Console Insights.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować