Nowe narzędzie do analizy SEO. Zawiera kilka unikalnych funkcji
Moz, firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania do marketingu internetowego, udostępniła nowe narzędzie do analizy domen pod kątem SEO. Niektóre z oferowanych wskaźników oparte są na autorskiej technologii i nie są dostępne nigdzie indziej.
Narzędzie o nazwie Domain Analysis jest bezpłatne, ale jedynie w zakresie trzech raportów dziennie. By uzyskać możliwość nieograniczonych wyszukań, należy wykupić wersję Moz Pro. Wcześniej można przetestować narzędzie w ramach 30-dniowego „triala”. Po okresie próbnym stawka wynosi 179 dolarów za miesiąc.
Wśród parametrów SEO, które oferuje narzędzie Moz, są:
- Domain Authority – opracowany przez Moz parametr porównywalny do Google’owego Page Ranku, który wskazuje na siłę związku adresu/strony z tematyką, do której się odnosi.
- Backlinki z adresów root (podstawowej wersji domeny, np. RynekDomen.pl).
- Liczba słów kluczowych, na które pozycjonowana jest strona.
- Wynik spamowy.
- Najlepiej wypozycjonowane strony w analizowanej domenie.
- Główne źródła backlinków.
- Odkryte i utracone linki – Domain Analysis prezentuje nowe i utracone backlinki do analizowanego adresu z ostatnich 60 dni.
- Słowa kluczowe według szacowanej liczby kliknięć.
- Keywordy, na które strona jest najlepiej wypozycjonowana.
- Najczęściej prezentowane snippety.
- Najpopularniejsze keywordy odnoszące się do nazwy serwisu.
- Rozkład popularności keywordów.
- Główni konkurenci w wynikach wyszukiwania.
- Główne zapytania w wynikach wyszukiwania.
Na powyższej liście znajduje się aż pięć nowych, unikalnych wskaźników oferowanych przez Moz. To pozycje z numerami 8, 10, 11, 13 i 14. Zostały one opracowane przez Dr. Pete’a Meyersa, głównego naukowca Moz. Narzędzie daje nie tylko lepszy wgląd w funkcjonowanie własnej strony i poziom jej optymalizacji dla wyszukiwarek, ale również w poczynania i wyszukiwarkowo-rynkową pozycję konkurencji.
Jedną z ciekawszych opcji jest wykaz keywordów, które generują snippety z podglądówkami strony. To cenny wskaźnik, świadczący o tym, że Moz idzie z „duchem czasu”, a ściślej – praktyk Google. Jak wiadomo, publikowanie przez wyszukiwarkę snippetów w czołówce SERP budzi sporo kontrowersji wśród wydawców serwisów, ale również generuje dla stron sporo ruchu.
A o tym, jak narzędzie sprawdza się w polskiej części internetu, najlepiej przekonać się, korzystając z 30-dniowego „triala”.
Tagi: analiza SEO, Domain Analysis, Domain Authority, Moz, Pete Meyers