Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Nowe narzędzie do analizy SEO. Zawiera kilka unikalnych funkcji

Nowe narzędzie do analizy SEO. Zawiera kilka unikalnych funkcji

Moz, firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania do marketingu internetowego, udostępniła nowe narzędzie do analizy domen pod kątem SEO. Niektóre z oferowanych wskaźników oparte są na autorskiej technologii i nie są dostępne nigdzie indziej.

Narzędzie o nazwie Domain Analysis jest bezpłatne, ale jedynie w zakresie trzech raportów dziennie. By uzyskać możliwość nieograniczonych wyszukań, należy wykupić wersję Moz Pro. Wcześniej można przetestować narzędzie w ramach 30-dniowego „triala”. Po okresie próbnym stawka wynosi 179 dolarów za miesiąc.

Wśród parametrów SEO, które oferuje narzędzie Moz, są:

  1. Domain Authority – opracowany przez Moz parametr porównywalny do Google’owego Page Ranku, który wskazuje na siłę związku adresu/strony z tematyką, do której się odnosi.
  2. Backlinki z adresów root (podstawowej wersji domeny, np. RynekDomen.pl).
  3. Liczba słów kluczowych, na które pozycjonowana jest strona.
  4. Wynik spamowy.
  5. Najlepiej wypozycjonowane strony w analizowanej domenie.
  6. Główne źródła backlinków.
  7. Odkryte i utracone linki – Domain Analysis prezentuje nowe i utracone backlinki do analizowanego adresu z ostatnich 60 dni.
  8. Słowa kluczowe według szacowanej liczby kliknięć.
  9. Keywordy, na które strona jest najlepiej wypozycjonowana.
  10. Najczęściej prezentowane snippety.
  11. Najpopularniejsze keywordy odnoszące się do nazwy serwisu.
  12. Rozkład popularności keywordów.
  13. Główni konkurenci w wynikach wyszukiwania.
  14. Główne zapytania w wynikach wyszukiwania.

Na powyższej liście znajduje się aż pięć nowych, unikalnych wskaźników oferowanych przez Moz. To pozycje z numerami 8, 10, 11, 13 i 14. Zostały one opracowane przez Dr. Pete’a Meyersa, głównego naukowca Moz. Narzędzie daje nie tylko lepszy wgląd w funkcjonowanie własnej strony i poziom jej optymalizacji dla wyszukiwarek, ale również w poczynania i wyszukiwarkowo-rynkową pozycję konkurencji.

Jedną z ciekawszych opcji jest wykaz keywordów, które generują snippety z podglądówkami strony. To cenny wskaźnik, świadczący o tym, że Moz idzie z „duchem czasu”, a ściślej – praktyk Google. Jak wiadomo, publikowanie przez wyszukiwarkę snippetów w czołówce SERP budzi sporo kontrowersji wśród wydawców serwisów, ale również generuje dla stron sporo ruchu.

A o tym, jak narzędzie sprawdza się w polskiej części internetu, najlepiej przekonać się, korzystając z 30-dniowego „triala”.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować