Ultimatum Google: strony muszą być przyjazne dla mobile
Google sugeruje właścicielom serwisów, by zadbali o modyfikację stron do wersji przyjaznej dla urządzeń mobilnych. Jeśli tego nie zrobią, witryny spadną w rankingach.
Ostrzeżenia o takiej treści zaczęli niedawno otrzymywać od Google użytkownicy Webmasters Tool, których strony nie działają poprawnie na smartfonach i tabletach. Komunikat głosi: „te strony nie będą postrzegane przez Google Search jako przyjazne dla urządzeń mobile, co wpłynie na sposób ich wyświetlania i pozycję w hierarchii wyników dla użytkowników smartfonów”. Mówiąc wprost: jeśli strona nie jest dostosowana do wymagań smartfonów, jej pozycja w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych będzie niższa niż dla desktopów – a jednocześnie serwisy te spadną poniżej wyników dla stron mobile-friendly. Szczegółowe wytyczne na temat dostosowania witryn do wymagań kanału mobile można znaleźć na stronie supportu Google. Z kolei pod tym adresem https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights można sprawdzić, jak nasza strona radzi sobie zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na desktopach. Wyniki badania podpowiadają, co należy naprawić i czego naprawę warto rozważyć, a także podają ocenę prędkości działania strony.
Tagi: Google, mobile, Webmasters Tool