Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google wprowadził radykalne zmiany w sposobie wyświetlania reklam na stronach z wynikami wyszukiwania. Z SERP znika boczny panel z promowanymi linkami. Teraz treści sponsorowane będą prezentowane tylko powyżej i poniżej listy „organicznych” linków.

Na tym nie koniec zmian. Google zamierza prezentować więcej treści komercyjnych na liście SERP. W przypadku zapytań o wysoko konkurencyjne produkty lub usługi wyszukiwarka może publikować nawet cztery linki sponsorowane zamiast trzech powyżej organicznych wyników wyszukiwania.

O sprawie doniósł m.in. serwis SearchEngineLand.com. Wiadomość została także potwierdzona przez rzecznika Google. – Testowaliśmy nowy layout od dłuższego czasu. Niektórzy użytkownicy mogli to zauważyć na przykładzie ograniczonej liczby wyników dla zapytań o charakterze komercyjnym. Będziemy rozwijać te zmiany, ale skupimy się głównie na frazach wysoko konkurencyjnych, w przypadku których nowy layout pomoże lepiej stargetować przekaz reklamowy i zapewnić lepsze wyniki reklamodawcom – powiedział przedstawiciel koncernu z Mountain View. Modyfikacje zostaną wprowadzone we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.

Nowe zasady prezentacji treści reklamowych mają jednak dwa wyjątki. Pierwszy dotyczy reklam prezentowanych w Knowledge Panel. Drugi – boxów PLA (Product Listing Ad), które są wyświetlane ponad wynikami wyszukiwania lub obok nich, po prawej stronie.

Tagi: ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?

  1. KrakGranit 1 marca 2016 Odpowiedz

    Przedstawione zmiany funkcjonują już od jakiegoś czasu, mam na myśli cztery płatne wyniki na górze. Odnośnie boxów po prawej nie wiedziałem, to fakt. Wpisując konkurencyjną frazę nie pojawiają się one.

    • Dariusz Litawiński Dariusz Litawiński 1 marca 2016 Odpowiedz

      Tak, zmiana była wprowadzana stopniowo i została zauważona jakiś czas temu, ale dopiero niedawno Google oficjalnie ją potwierdził.

  2. itmaco 2 marca 2016 Odpowiedz

    Mniej wyników to większa konkurencja, by w ogóle zostać wyświetlonym. Zdziwię się, jeśli ceny reklam nie wzrosną. Google potrafi liczyć. 🙂

Tutaj możesz komentować