Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Korzystanie z Google Search Console stało się łatwiejsze. Nie trzeba już podawać wszystkich wariantów URL dla efektywniejszej administracji stroną. Google wygeneruje je samodzielnie.

Google Search Cosole (wcześniej Google Webmaster Tool) to darmowa platforma Google przeznaczona dla administratorów stron internetowych. Oferuje ona rozmaite narzędzia do zarządzania stronami i monitorowania ich statusu w wyszukiwarkach. Pozwala m.in. sprawdzić status mapy witryny i statystyki indeksowania strony przez boty Google, przeanalizować wewnętrzne i zewnętrzne linki do strony, wygenerować listę wadliwych linków, zbadać widoczność strony w SERP dla różnych słów kluczowych itp.

Dotychczas Google zalecał adminom dodawanie do usługi wszystkich wariantów głównego URL strony, tj. z uwzględnieniem członów http, https, www i bez www, a nawet m. (dla stron dla urządzeń mobilnych). Problem w tym, że dane dla tych wariantów URL nie były widoczne w jednym miejscu, co utrudniało ich śledzenie i analizowanie. Ta niedogodność została właśnie usunięta. Google ogłosił wprowadzenie usługi „domain properties”, która pozwoli na monitorowanie danych Google Search dla całej domeny, bez „rozbijania” jej na URL-owe warianty.

Kategoria domain properties, która została przetłumaczona jako usługa domeny, obejmuje wszystkie subdomeny i oba protokoły (szyfrowany i nieszyfrowany). Szczegółowe zasady postępowania dotyczące dodawania usługi domeny opisane są na polskiej stronie Search Console.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować