Search Console Insights – nowe narzędzie Google do optymalizacji stron
Google uruchomił nowe narzędzie do optymalizacji stron internetowych: Search Console Insights. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o analizę i poprawę jakości kontentu, która może przyczynić się do wyższej pozycji stron w wynikach wyszukiwania.
Search Console Insights (SCI) – tak nazywa się nowy „wynalazek” Google. Jak można przeczytać na stronie Search.Google.com, „insighty” SCI umożliwiają twórcom kontentu analizowanie popularności swoich treści i uzyskanie odpowiedzi na pytania istotne dla ich optymalizacji. To kwestie takie, jak:
1. Które fragmenty treści cieszą się największym zainteresowaniem?
2. Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?
3. Jak użytkownicy odkrywają Twoje treści w internecie?
4. Czego szukają użytkownicy w Google, zanim dotrą do Twoich materiałów?
5. Który artykuł kieruje użytkowników na Twoją stronę lub do Twoich treści?
Wyciągnięcie odpowiednich wniosków z odpowiedzi na powyższe pytania może pozwolić na udoskonalenie kontentu w witrynie i przełożyć się na przyciągnięcie większej ilości ruchu oraz awans stron serwisu w wynikach wyszukiwania.
Search Console Insights dostępne są w ramach usługi Google Search Console (wcześniej Google Webmaster Tools), przeznaczonej dla administratorów stron internetowych. Z SCI mogą więc korzystać wszyscy zweryfikowani użytkownicy Google Search Console (GSC). Google zaleca powiązane tej ostatniej usługi z Google Analytics (GA). Pozwoli to zwiększyć dokładność informacji na temat publikowanych treści. W praktyce SCI to nowy widok danych, łączący wyniki GSC z GA, ułatwiając interpretację danych.
Obecnie SCI działa wyłącznie w ramach Universal Analytics – poprzedniej wersji Google Analytics, obsługującej tylko analizy danych o stronach internetowych. Koncern pracuje nad udostępnieniem swojego narzędzia również w usłudze Google Analytics 4 (TUTAJ można sprawdzić, czym różnią się oba warianty usługi Analytics).
Oto, jak można uzyskać dostęp do Search Console Insights.
Tagi: .ga, Analytics, content, Google, Google Analytics, Google Search Console, GSC, kontent, SCI, Search Console Insights, Universal Analytics