Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Jaka jest najważniejsza cecha skutecznego domainera?

Jaka jest najważniejsza cecha skutecznego domainera?

Co stanowi o skuteczności domainera? Jaką cechą powinien się legitymować, by jego inwestycje przynosiły owoce? To pytanie, które stawia sobie wiele osób poszukujących szczęścia na rynku adresów www.

„Jaka jest najważniejsza cecha odróżniająca domainerów odnoszących sukces od tych przeciętnych?” – takie pytanie padło na największym forum domainerów NamePros.com. Wątek rozwinął się na cztery strony, ale jego esencję stanowią wyniki sondażu.

Są one dalekie od jednoznaczności, ponieważ trzy z czterech zamieszczonych w ankiecie opcji wyboru zdobyły zbliżoną ilość głosów. Najważniejsza jednak okazała się wiedza. Na tę opcję oddało głos 33,5 proc. respondentów.

Na drugim miejscu znalazła się tak ważna i podkreślana w wielu tekstach i rozmowach cierpliwość, tuż za nią pieniądze rozumiane jako środki na inwestycje, a na końcu – co może zaskakiwać – kreatywność z wynikiem 6,7 proc.

Najwyraźniej zdaniem zachodnich inwestorów branży kluczową rolę dla osiągnięcia sukcesu w branży odgrywa znajomość twardych danych i umiejętność ich przetwarzania, a zdolność do wybiegania poza schematy i tworzenia ciekawych skojarzeń jest znacznie mniej istotna.

Oczywiście nie wszyscy zgadzają się z taką hierarchią. Autor pierwszego posta pod sondażem stawia wprawdzie wiedzę ponad innymi cechami, ale kreatywność uznaje ważniejszą niż cierpliwość.

Tymczasem autor wpisu na blogu RobbiesBlog.com, komentujący ankietę, uważa, że najważniejsza jest cierpliwość. Argument jest prosty: jeśli zarejestrujemy domenę w celu sprzedażowym, nie wiemy, kiedy zjawi się klient. Powinniśmy o niej „zapomnieć”, zaparkować ją i czekać.

Oczywiście pod warunkiem, że jest to naprawdę wartościowy adres. Jeśli będziemy niecierpliwi, nie pomogą ani wiedza, ani kreatywność. Coś w tym jest, bo rejestracja lub kupno świetnych keywordów nie wymaga wyjątkowej wiedzy, ale z pewnością potrzebna jest wytrwałość w czekaniu na nabywcę.

To jednak nie wszystko. „Domaining to poważny biznes, który wymaga czasu, energii i dużego wysiłku. Wymaga też dużej ilości poświęcenia i rzetelności, jak każdy inny zawód.” – pisze GreatBrand.in na forum NamePros.com. Dodaje też, że w domainingu przydają się pieniądze jako środki wspierające inwestycje w dobre adresy.

Kolejne wpisy podkreślają znaczenie cierpliwości i wytrwałości. Pojawia się także ciekawa infografika autorstwa Mike’a Reindolda ilustrująca różnię między podejściem początkującego i eksperta. Warto wziąć ją sobie do serca, bo może być pomocna w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i rozwijaniu dojrzałego podejścia do inwestycji w domeny.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować