Google wykorzystuje swoją wyszukiwarkę do promocji Google Domains
Nie chcemy się chwalić proroczymi zdolnościami, ale jeszcze w styczniu pisaliśmy, że Google najpewniej wykorzysta swój quasimonopol na rynku wyszukiwania do promocji usługi Google Domains. No i stało się.
Stało się za Oceanem, bo usługi rejestracyjne Google jeszcze nie są w Polsce dostępne – dlatego w rodzimym „guglu” nie zobaczymy tego samego numeru jeden dla hasła „domains” co w USA. A jaki to numer jeden – to już chyba łatwo się domyślić: oczywiście https://domains.google.com.
O sprawie doniósł Michael Berkens na blogu TheDomains.com. W odpowiedzi na zapytanie „domains” serwis domenowy Google wyświetla się na liście wyników organicznych wyżej niż tacy rejestratorzy-giganci jak GoDaddy.com, Network Solutions.com, 1and1.com, NameCheap.com czy Domain.com.
Wyniki Yahoo czy Bing są oczywiście zupełnie inne – do tego stopnia, że adres Domains.Google.com w ogóle nie pojawia się w nich na pierwszej stronie. Jak donosi Berkens, serwis Google w wyszukiwarce Google plasuje się ponadto na drugim miejscu dla frazy „domain registrar”, na szóstym dla „domain registrars” i na czwartym dla keywordu „domain”.
Zaskoczenia niby nie ma, ale odnotowujemy, żeby nie było złudzeń co do neutralności w internecie.
Tagi: Bing, Domains.google.com, GoDaddy.com, Google, Michael Berkens, TheDomains.com, Yahoo
Komentarze ( 3 )
Czym możesz się podzielić?