Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Do końca 2021 r. na internet przypadnie 52 proc. wydatków na reklamę

Do końca 2021 r. na internet przypadnie 52 proc. wydatków na reklamę

Wydatki na reklamę w internecie będą stanowić 52 proc. wydatków na reklamę ogółem do 2021 r. Tak wynika z prognozy agencji Zenith Media. Telewizja będzie musiała zadowolić się „skromnymi” 27 proc.

Jeśli telewizja wciąż jest głównym źródłem informacji w wielu polskich domach, to z pewnością nie znajduje to odzwierciedlenia w strukturze globalnych wydatków na reklamę. Według prognoz Zenith Media nakłady na reklamę w sieci niemal dwukrotnie przewyższą wartość kampanii telewizyjnych. Nośnikom zewnętrznym przypadnie w udziale 8 proc. wydatków, prasie (gazetom i magazynom łącznie) – 9, a radiu raptem 5 proc. 1 proc. „zarezerwowany” jest dla reklam emitowanych w kinach.

Wzrost dysproporcji między rozmiarami budżetów na kampanie w sieci, a całą resztą wydatków na reklamy będzie nieuchronnie rósł. Powód jest oczywisty: na świecie coraz więcej ludzi posiada dostęp do internetu. Rosną też możliwości dotarcia do klienta związane z targetowaniem. Do tego dochodzi rozwój internetu rzeczy, który dostarczy nowego środowiska i nośników dla emisji reklam.

Według szacunków Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego już ponad połowa ludzi na świecie jest online. Sprzyja temu m.in. wzrost gospodarczy w krajach Afryki. W 2005 r. na Czarnym Lądzie dostęp do internetu miało raptem 2 proc. populacji, obecnie jest to jedna czwarta.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować