Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Globalne wydatki na reklamę wzrosną do 544 miliardów dolarów w 2015 r.

Globalne wydatki na reklamę wzrosną do 544 miliardów dolarów w 2015 r.

Tak wynika z opracowania Advertising Expenditure Forecasts przygotowanego przez agencję mediową ZenithOptimedia. Najszybciej rosnącą kategorią reklamy jest wideo online.

Zgodnie z prognozami ZenithOptimedia, dynamika wzrostu rok do roku ma wynieść 4,4 proc. w 2015 r. i przyspieszyć do 5,3 proc. w roku 2016 w związku z letnimi igrzyskami oraz wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych. Rok później tempo wzrostu reklamowego tortu nieznacznie spadnie do 4,8 proc. Wyliczenia na najbliższe lata są wyższe od średniej rocznej z ostatnich 20 lat, która wynosi 4,2 proc. i znacznie powyżej średniej z ostatniej dekady, wynoszącej 2,8 proc.

Do reklamowego boomu przyczynia się głównie rozwój sektora mobile, który przejmuje treści reklamowe od kanału desktopowego. Do tego dochodzi wzrost liczby podłączonych do sieci urządzeń typu smart, takich jak telewizory czy konsole do gier. Ogromne znaczenie ma także rozwój infrastruktury internetowej i technologii przesyłu (4G), umożliwiający lepszą transmisję danych i emisję wysokiej jakości materiałów wideo.

Jak wynika z raportu, w 2014 r. rynek reklamy wideo wzrósł o 34 proc., osiągając na koniec minionego roku wartość 10,9 miliarda dolarów. Według indeksu Ooyala Global Video, na koniec czwartego kwartału zeszłego roku urządzenia mobilne miały 34 proc. udział w odtworzeniach nagrań wideo, podczas gdy na koniec roku 2013 r. ten odsetek wynosił 17 proc.

A oto, jak będą wyglądać wydatki na reklamę w latach 2014–2017 z uwzględnieniem kanałów emisji:

wydatki reklama zenith jpg

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować