Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę

Google kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę

Alphabet, spółka będąca właścicielem Google, kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę – wynika z raportu Zenith Media. Większość przychodów giganta z Mountain View pochodzi ze sprzedaży reklam w Google i YouTube.

Zyski Google z tytułu płatności za emisję reklam w minionym roku wyniosły 60 miliardów dolarów. To o 166 proc. więcej, niż wynosi kwota uzyskana przez drugi w rankingu koncern The Walt Disney Company. Na kolejnych miejscach raportu „Top Thirty Global Media Owners” znajdują się Comcast, 20th Century Fox i Facebook.

Pierwsza piątka graczy rynku internetowego, Google, Facebook, Baidu, Yahoo i Microsoft, łącznie „zgarnęła” 19 proc. światowych wydatków na reklamę. Jeśli jednak uwzględnić wyłącznie wydatki na reklamę w internecie, to do wymienionych firm należy aż 65 proc. e-reklamowego tortu. Korporacje te zarobiły 88 miliardów dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych.

Jak wynika z raportu Zenith, wydatki na reklamę cyfrową rosły średnio o 18 proc. rocznie rok do roku w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy wydatki na wszystkie inne media marketingowe rosły w tempie 0.6 proc.

Szczególnie dynamiczny wzrost odnotował Facebook, który wskoczył z dziesiątej pozycji w zeszłym roku na piątą w tegorocznej edycji rankingu Zenith. Firma odnotowała wzrost o 65 proc. rok do roku. Na drugim miejscu pod względem tempa wzrostu plasuje się chiński gigant Baidu z wynikiem 52 proc.

Tagi: , , , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?