Google kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę
Alphabet, spółka będąca właścicielem Google, kontroluje 12 proc. światowych wydatków na reklamę – wynika z raportu Zenith Media. Większość przychodów giganta z Mountain View pochodzi ze sprzedaży reklam w Google i YouTube.
Zyski Google z tytułu płatności za emisję reklam w minionym roku wyniosły 60 miliardów dolarów. To o 166 proc. więcej, niż wynosi kwota uzyskana przez drugi w rankingu koncern The Walt Disney Company. Na kolejnych miejscach raportu „Top Thirty Global Media Owners” znajdują się Comcast, 20th Century Fox i Facebook.
Pierwsza piątka graczy rynku internetowego, Google, Facebook, Baidu, Yahoo i Microsoft, łącznie „zgarnęła” 19 proc. światowych wydatków na reklamę. Jeśli jednak uwzględnić wyłącznie wydatki na reklamę w internecie, to do wymienionych firm należy aż 65 proc. e-reklamowego tortu. Korporacje te zarobiły 88 miliardów dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych.
Jak wynika z raportu Zenith, wydatki na reklamę cyfrową rosły średnio o 18 proc. rocznie rok do roku w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy wydatki na wszystkie inne media marketingowe rosły w tempie 0.6 proc.
Szczególnie dynamiczny wzrost odnotował Facebook, który wskoczył z dziesiątej pozycji w zeszłym roku na piątą w tegorocznej edycji rankingu Zenith. Firma odnotowała wzrost o 65 proc. rok do roku. Na drugim miejscu pod względem tempa wzrostu plasuje się chiński gigant Baidu z wynikiem 52 proc.
Tagi: .youtube, Baidu, Disney, Facebook, Google, reklama
Komentarz ( 1 )
Czym możesz się podzielić?