Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Reklama internetowa w Europie prześcignęła reklamę telewizyjną. Polska w czołówce

Reklama internetowa w Europie prześcignęła reklamę telewizyjną. Polska w czołówce

Obroty w internetowym segmencie reklamy w Europie przewyższyły nakłady na reklamę telewizyjną. Polska jest jednym z trzech krajów o najwyższym wzroście w obszarze reklamy cyfrowej – donosi portal WirtualneMedia.pl.

Wydawcy internetowi w końcu zaczną przyzwoicie zarabiać? Ta wizja jest coraz bliższa spełnienia. Według danych z raportu IAB AdEx Benchmark, zaprezentowanego na lizbońskiej konferencji Interact, sytuacja na rynku reklamy internetowej jest coraz lepsza.

Nakłady na reklamę w sieci w 27 krajach Europy w ciągu minionego roku wyniosły 36,2 miliarda euro. To wzrost o 13,1 proc. rok do roku. Tymczasem na reklamę telewizyjną w tym samym okresie i na tym samym obszarze wydano 33,3 miliarda euro. Po raz pierwszy w historii internetowy segment rynku reklamowego okazał się bardziej wartościowy niż telewizyjny. Dla porównania, w 2006 r. na reklamę w sieci wydano 6,6 miliarda euro.

Krajem, w którym na reklamę elektroniczną wydaje się najwięcej, jest Wielka Brytania (11,8 miliarda euro). Na drugim miejscu znalazły się Niemcy (5,7 miliarda euro), a na trzecim Francja (4,2 miliarda euro).

Polska niestety nie znalazła się w pierwszej dziesiątce krajów o największych budżetach e-reklamowych, ale za to odnotowała jeden z najszybszych wzrostów w tej kategorii (21,8 proc. rok do roku). Lepiej pod tym względem wypadły tylko Irlandia i Bułgaria.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować