Klienci końcowi coraz chętniej kupują domeny
W pierwszym tygodniu grudnia platforma Sedo sprzedała 458 domen. 60 proc. z nich za pomocą opcji „kup teraz” – ten odsetek to prawdopodobnie rekord branży.
W pierwszym tygodniu grudnia platforma Sedo sprzedała 458 domen. 60 proc. z nich za pomocą opcji „kup teraz” – ten odsetek to prawdopodobnie rekord branży.
Rynek domen nie przestaje zaskakiwać. Trzyliterówka QNB.com zmieniła właściciela za okrągły milion dolarów. To już dwunasta siedmiocyfrowa sprzedaż w tym roku.
Czy istnieje korelacja między liczbą rejestracji domen z keywordem „Bitcoin” lub pokrewnym a popularnością i wartością tej kryptowaluty? Takie pytanie postawiła na swoim blogu firma Verisign.
W serwisie ForexMagnates.com pojawiła się informacja o zakupie domeny Invest.com za 5 milionów dolarów. Na razie brak jednak potwierdzenia tej transakcji ze strony nabywcy.
Domena Z.com zmieniła właściciela za 6,8 miliona dolarów. To największa ujawniona transakcja bieżącego roku. Adres kupiła japońska spółka GMO Internet.
Adres Power.com zmienił właściciela za 1 261 000 dolarów. Transakcja miała miejsce w lipcu, jednak dopiero w listopadzie trafiła do wiadomości publicznej.
Październik okazał się słabym miesiącem dla wtórnego rynku domen. Najdrożej sprzedany adres zmienił właściciela za 100 tys. dolarów. To stosunkowo niska kwota w porównaniu z wynikami z poprzednich miesięcy.
Chcieć to móc – głosi popularne porzekadło. Wielu domainerom, mimo najlepszych chęci, nie udaje się jednak sprzedać nazw za satysfakcjonujące stawki. Oto niektóre z przyczyn ich porażek.
Serwis DNJournal.com zestawił wartość sprzedaży domen w drugim kwartale 2014 i 2013 r. Wzrost w stosunku do ubiegłego roku wyniósł aż 32 proc.
W domainingu istnieje szereg strategii inwestycyjnych. Dotyczą one zarówno rejestracji bądź zakupu nazw, jak i ich sprzedaży. W tym kontekście warto omówić kwestię zakupu domen w pakietach tematycznych.