Zawiłości ochrony znaków towarowych w nowych domenach
Baza Trademark Clearinghouse odnotowała już ponad 20 tys. przypadków rejestracji nazw odpowiadających zastrzeżonym znakom towarowym. Nie wszystkie z nich wiążą się jednak z cybersquattingiem.
Baza Trademark Clearinghouse odnotowała już ponad 20 tys. przypadków rejestracji nazw odpowiadających zastrzeżonym znakom towarowym. Nie wszystkie z nich wiążą się jednak z cybersquattingiem.
Donuts zawiesza nazwy „eco” zarejestrowane w swoich rozszerzeniach. To efekt niedopatrzenia, jakiego dopuścił się rejestr, „zapominając” o przepisach ICANN.
Chodzi o końcówkę, o której pisaliśmy wczoraj: .みんな, w języku japońskim oznaczającą „wszyscy”. Koncern z Mountain View postanowił sprezentować internautom 5 tys. nazw w tym rozszerzeniu.
Chińczycy idą jak burza: w lutym zdominowali listy największych sprzedaży, teraz kolejna wielka transakcja trafia na ich konto. Chodzi o domenę 37.com, która zmieniła abonenta za niemal 2 miliony dolarów.
Obsługiwany przez Google IDN osiągnął wynik 2300 rejestracji w ciągu pierwszego dnia po uwolnieniu. Chodzi o japońskie rozszerzenie .みんな, oznaczające „wszyscy”.
Liczba adresów w nowych TLD przekroczyła 200 tys., wynika z bazy danych DI PRO. W czołówce bez zmian – liderem jest domena .guru z wynikiem ponad 40 tys. rejestracji.
Zamieszczamy zestawienie największych sprzedaży lutego na rynku światowym i polskim. Ostatnie siedmiocyfrowe transakcje zostały ujawnione dopiero w marcu, więc uwzględnimy je w podsumowaniu za kolejny miesiąc. W lutym niestety zabrakło „milionerów”, za to na rynku polskim odnotowano transakcję dwukrotnie wyższą od najwyższej zeszłomiesięcznej.
Za 15 milionów yuanów, czyli ok. 2,43 miliona dolarów, abonenta zmienił adres Youxi.com. To kolejna po Whisky.com siedmiocyfrowa sprzedaż w tym roku.
Tym razem nie chodzi o TLD, ale domeny drugiego poziomu. To efekt planów ICANN związanych z uwolnieniem nazw dotychczas blokowanych ze względu na ryzyko ich kolizji z adresami w sieciach lokalnych.
Nie musieliśmy długo czekać – pierwsza siedmiocyfrowa sprzedaż tego roku już za nami. Domena Whisky.com zmieniła właściciela za 3,1 miliona dolarów.