Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google zdominuje rynek wyszukiwania głosowego. Są jacyś zaskoczeni?

Google Assistant jest na najlepszej pozycji, by zdominować rynek wyszukiwania głosowego. Asystent głosowy Google osiąga lepsze wyniki w testach niż konkurencja. Drugi powód przewagi koncernu na tym rynku można zamknąć w jednym słowie: Android.


Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Google „rozbudowuje” nofollow. Firma wprowadza dwa nowe atrybuty linków: sponsored i ugc

Zmieniają się zasady oznaczania linków za pomocą atrybutów. Nofollow nie będzie już wytyczną, ale wskazówką dla Google. Ta sama zasada dotyczy dwóch nowych atrybutów wprowadzonych przez giganta: sponsored i ugc.


Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Czy Google „przejął” internet? Już ponad połowa wyszukiwań nie generuje wejść na strony

Już ponad połowa wyszukiwań w Google nie przekłada się na kliknięcia w linki do stron internetowych. Gigant zagarnia dla siebie większą część ruchu pochodzącego ze swojej wyszukiwarki. Sprawą zainteresował się amerykański Kongres.


Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Nowe strony będą indeksowane w trybie mobile-first

Od 1 lipca nowe strony internetowe będą indeksowane w trybie mobile-first. Oznacza to, że boty Google sczytają w pierwszej kolejności mobilną wersję witryny, wersja desktopowa będzie miała niższy priorytet.


Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Niebawem reklamy tekstowe zupełnie znikną z sieci AdSense. Google marginalizuje słowo pisane i stawia na reklamy typu display. Wydawcy stracą też możliwość konfigurowania stylu reklam.


Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Google wprowadza „usługę domeny” do Search Console

Korzystanie z Google Search Control stało się łatwiejsze. Nie trzeba już podawać wszystkich wariantów URL dla efektywniejszej administracji stroną. Google wygeneruje je samodzielnie.


Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje wyniki wyszukiwania w nowej, okrojonej formie. Szykuje się cenzura?

Google testuje nową formę prezentacji wyników wyszukiwania. SERP-y zostały w niej „wyczyszczone” z fragmentów tekstu i obrazów. Zmiany mają związek z planowanymi zapisami w unijnej dyrektywie w sprawie prawa autorskiego.


System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

System Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads

Google Adwords po osiemnastu latach funkcjonowania zmieniło swoją nazwę. Największy system reklamy kontekstowej obecnie nazywa się Google Ads.


Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Zarabianie na reklamach z wykorzystaniem programu AdSense może być jeszcze mniej opłacalne. Użytkownicy forum WebmasterWorld.com twierdzą, że Google zaczął wykorzystywać w swoim systemie mechanizm lazy load, który zmniejsza liczbę odsłon, a w efekcie przychody z reklam.


Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Administratorzy nieresponsywnych stron internetowych powinni pomyśleć o wdrożeniu zmian. Google uruchomił indeksowanie mobile-first, które preferuje mobilne wersje witryn.