Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Google AdSense coraz bardziej odchodzi od reklam tekstowych

Niebawem reklamy tekstowe zupełnie znikną z sieci AdSense. Google marginalizuje słowo pisane i stawia na reklamy typu display. Wydawcy stracą też możliwość konfigurowania stylu reklam.

Pod koniec maja Google rozesłał mailing do członków sieci AdSense z informacjami o planowanych zmianach. Zostały one określone jako „modernizacja produktów reklamowych” i w dużym stopniu sprowadzają się do marginalizacji reklam tekstowych.

Google wycofuje reklamy text-only, ale również display-only i na ich miejsce tworzy kategorię display ads. Wydawcy stracą też możliwość wpływania na wygląd tekstu – kompetencje w tym obszarze przejmie Google, który będzie automatycznie optymalizował parametry treści. Jednocześnie gigant sugeruje, że w celu lepszej personalizacji reklam oraz zapewnienia użytkownikowi lepszego „user experience” wydawcy mogą sięgnąć po reklamę natywną.

Co ciekawe, Google AdSense zaczynał jako sieć poświęcona reklamie tekstowej, co stanowiło alternatywę dla wszechobecnych kolorowych banerów. Największa agencja reklamowa na świecie najwyraźniej radykalnie zmienia swoją strategię, choć odchodzenie od czystego tekstu w reklamach Google widoczne jest od dłuższego czasu.

Zmiany mają wejść w życie w ciągu kilku tygodni. Obecnie Google AdSense umożliwia ustawienie takich parametrów w opcjach globalnych, jak czcionka, kolor czcionki, kolor tła, dopełnienie i obramowanie.


Tutaj możesz komentować