Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Reemigracja domenowa i pułapki rebrandingu

Reemigracja domenowa i pułapki rebrandingu

Chiński koncern CITIC Group, który jako pierwszy duży brand porzucił domenę .com dla własnej domeny markowej, wraca do dotcomu. Ten przypadek znakomicie ilustruje pułapki związane z domenowym rebrandingiem.


4 wyznaczniki dobrego brandu

4 wyznaczniki dobrego brandu

Dobry brand to jeden z fundamentów biznesu. Jednak stworzenie nazwy, która budzi pozytywne skojarzenia i łatwo wpada w ucho, nie jest łatwym zadaniem. Tym bardziej że nie wystarczy wymyślić dobrej maki – trzeba jeszcze znaleźć dla niej adres w sieci.


Miejskie geodomeny mają przed sobą przyszłość

Miejskie geodomeny mają przed sobą przyszłość

Do najciekawszych końcówek w segmencie nTLD należą geodomeny miejskie. I to one mają szansę odnieść największy sukces w programie nowych domen. Współczesne metropolie to bowiem nie tylko potęgi gospodarcze, ale również swoiste minipaństwa, z którymi coraz bardziej identyfikują się ich mieszkańcy.


ICANN jednak dopuszcza zamknięte domeny?

ICANN jednak dopuszcza zamknięte domeny?

Gigant handlowy Safeway zrezygnował ze starań o trzy nowe końcówki, w tym dwie brandowe. O trzecią z nich, generyczną, wnioskuje inny handlowy moloch Walmart, który jednak nie zamierza uwolnić jej do publicznej rejestracji.


Pierwszy przypadek migracji z .com do nTLD

Pierwszy przypadek migracji z .com do nTLD

Największa chińska grupa kapitałowa CITIC Group zrezygnowała z domeny w rozszerzeniu .com na rzecz nazwy w swojej końcówce brandowej. Od niedawna konglomerat jest obecny w internecie pod adresem Limited.citic.


Branża muzyczna walczy z Google i Amazon o domenę .music

Branża muzyczna walczy z Google i Amazon o domenę .music

Trwa konflikt niezależnych wytwórni muzycznych z Google i Amazon o końcówkę .music. Giganci starają się o prawo do domeny w ramach programu nTLD, ale ich działania próbuje zablokować organizacja A2IM reprezentująca branżę muzyczną.


Porsche przegrało spór domenowy

Porsche przegrało spór domenowy

„Zwykli” abonenci mają czasem szansę w starciu z korporacjami. Firma Porsche przegrała spór o domenę Porsche.social z internautą, który deklaruje chęć postawienia pod tym adresem strony fanowskiej. Producent samochodów próbował przejąć nazwę na drodze URS


Podwójne życie domeny .io

Podwójne życie domeny .io

Końcówka .io to jedno z kilku rozszerzeń, które w ostatnich latach upodobały sobie startupy. I choć coraz bardziej zyskuje ona na popularności, to jednak na jej wizerunku ciąży ponury epizod brytyjskiej polityki postkolonialnej.


Oto, jak nowe domeny postrzegane są w największych gospodarkach świata

Oto, jak nowe domeny postrzegane są w największych gospodarkach świata

Firma Sedo przeprowadziła badania na temat świadomości nowych domen wśród internautów w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Chinach. Wyniki są zaskakujące.


Nowe domeny jednak się opłacają

Nowe domeny jednak się opłacają

Domena .luxury ma już ponad tysiąc zarejestrowanych nazw. Niewiele? Tylko pozornie. Przy cenie niemal 800 dolarów rocznego abonamentu to całkiem niezły wynik.