Domena Eko.com sprzedana za 1,5 miliona dolarów
Adres Eko.com zmienił abonenta za 1,5 miliona dolarów. To trzecia pod względem wartości ujawniona sprzedaż w tym roku. Nabywcą domeny jest spółka Eko, dotychczas posługująca się domeną HelloEko.com.
Eko to portal z interaktywnymi treściami wideo. Zgodnie z opisem na stronie serwis jest „platformą storytellingową, która pozwala użytkownikowi kontrolować rozwój historii”. Jak przekonuje firma, Eko rozwija „ekosystem zaangażowanych użytkowników, myślących przyszłościowo twórców i innowacyjnych marek, które za pomocą pionierskich rozwiązań tworzą przyszłość rozrywki”. Spółka wspierana jest m.in. przez Walmart, z którym podpisała umowę opiewającą na 250 milionów dolarów. Deal dotyczy stworzenia ponad stu serii wideo w ciągu najbliższych trzech lat.
Firma korzystała dotychczas z domeny HelloEko.com, która wciąż pozostaje jej podstawowym adresem – na domenie Eko.com zostało ustanowione przekierowanie. Jest to trochę zastanawiające, ponieważ spółka posługuje się nazwą Eko, a dwuwyrazowa domena jest ewidentnie gorszą reprezentacją marki. Być może więc niebawem firma sfinalizuje „rebranding”.
Nie wiadomo, od kogo Eko zakupiło nazwę. W transakcji pośredniczyło dwóch brokerów: Uniregistry i Buy Domain Guide. Kwota wydaje się adekwatna do wartości nazwy – trzeba pamiętać, że keyword nie jest anglojęzyczny. Znacznie większej sumy wart jest adres Eco.com, który jednak zajęty jest przez firmę z branży blockchain i nie jest przeznaczony na sprzedaż.
Sprzedaż Eko.com to trzecia najwyższa ujawniona transakcja w tym roku.
Tagi: Eko, Eko.com, HelloEko.com, sprzedaże, Uniregistry, Walmart