Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google Domains jest już dostępny w Polsce, ale nie wspiera domeny .pl

Google Domains jest już dostępny w Polsce, ale nie wspiera domeny .pl

Usługa Google Domains po siedmiu latach wyszła z fazy beta. Obecnie jest dostępna również w Polsce, ale nie wspiera domeny .pl – podobnie jak niektórych innych europejskich końcówek.

Serwis Google Domains zadebiutował na rynku w 2015 r. i przez ponad siedem lat pozostawał w fazie beta. 15 marca usługa rejestracyjna weszła w nowy etap i jest dostępna również w Polsce. Google reklamuje swoją platformę jako „najłatwiejsze miejsce do znalezienia, zakupu i zarządzania domeną”, co nie jest do końca prawdą. Choćby z tego względu, że w firma nie obsługuje wielu ważnych końcówek, w tym domeny .pl.

Jednak w Google Domains nie zarejestrujemy również domen z takimi końcówkami, jak .eu, .ch, .es czy .no – choć dostępne są np. .fr i .de. Zapewne jest to chwilowy problem związany z koniecznością „dopięcia” umów lub dostosowania infrastruktury technicznej i niebawem również te ccTLD zagoszczą w serwisie. Obecnie firma obsługuje ponad 300 domen.

Dopracowania wymagają również algorytmy odpowiadające za rozpoznawanie nazw. Oto, jakie zalety wymienia Google dla zupełnie przypadkowego ciągu znaków w domenie .com.

Usługi Google Domains wspierane są przez szereg rejestratorów. W wielu przypadkach Google jest więc resellerem innych firm. Na terenie Polski za rejestrację nazw w większości rozszerzeń za pośrednictwem Google Domains odpowiada niemiecka spółka Key-Systems. Google zapewnia jednak, że stanowi instancję pierwszego kontaktu dla swoich klientów.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować