Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Szef Bodis sugeruje, że Sedo i ParkingCrew dopuściły się plagiatu

Szef Bodis sugeruje, że Sedo i ParkingCrew dopuściły się plagiatu

Matt Węgrzyn, szef platformy Bodis, zarzucił konkurencyjnym firmom Sedo i ParkincCrew kopiowanie szablonów landing page’y. Faktycznie trudno uniknąć wrażenia, że w obu przypadkach design jest niemal identyczny.

Na blogu platformy Bodis pojawił się wpis Matta Węgrzyna, CEO firmy. Węgrzyn informuje, że odpowiada na zgłoszenia klientów „zmieszanych sytuacją wokół ich zaparkowanych domen” i szablonów wyświetlanych na wygenerowanych pod tymi adresami landing page’ach.

Węgrzyn pisze:

„Ustaliliśmy, że zamieszanie wywołane zostało przez naszych konkurentów, którzy na swoich platformach uruchomili szablony łudząco podobne do naszych.”

Następnie szef Bodis wkleja screeny szablonów Bodis i tych stosowanych przez Sedo i ParkingCrew. Jeden przykład dotyczy landing page’a pod domeną 0website.com utrzymywaną w Bodis zestawionego z landing page’em wygenerowanym pod domeną Maskus.se utrzymywaną w ParkingCrew. Zarówno w wersji webowej jak i mobilnej design obu stron jest niemal identyczny. Poniżej Węgrzyn wkleja również przykład mobilnej „templatki” Sedo, która także wygląda zaskakująco podobnie do projektu stosowanego przez Bodis.

Wieści najwyraźniej szybko się rozeszły, ponieważ obecnie pod adresem Maskus.se widnieje już inny landing page.

Sytuacja wydaje się trudna do zrozumienia. Trudno uwierzyć, by znane marki miały się dopuścić tak jaskrawego plagiatu. Węgrzyn nie rzuca jednak bezpośrednich oskarżeń, a jedynie zwraca uwagę na podobieństwo i stwierdza, że konkurencja korzysta z dokładnych kopii własnościowych projektów Bodis lub z projektów stanowiących ewidentną pochodną szablonów Bodis – pośrednio sugerując w ten sposób plagiat.

Jednocześnie CEO platformy zaznacza, że wpis ma na celu wyjaśnienie sytuacji zaskoczonym klientom Bodis.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować