Domena Experience.com sprzedana za „blisko milion dolarów”
Adres Experience.com zmienił właściciela za „blisko milion dolarów”. Nabywcą jest firma z branży customer experience, wcześniej działająca pod marką SocialSurvey.com.
O sprzedaży doniósł James Iles w poście na swoim blogu JamesNames.com. Pierwotnie poinformował o niej Scott Harris, CEO Experience.com, podczas rozmowy na antenie Lykken on Lending, podcastu poświęconego rynkowi kredytów hipotecznych.
Jak wyjaśnił Harris, zakup nazwy związany był z rebrandingiem. Wcześniej firma działała pod marką SocialSurvey, jednak zakres jej usług i produktów zaczął rozrastać się do tego stopnia, że nazwa przestawała być adekwatna do oferty. Firma zaczęła więc rozważać zmianę brandu i zakup nowego adresu, skupiając się na swoich usługach CX (customer experience) i platformie do zarządzania doświadczeniem klienta. Do tego celu trudno było o lepszą nazwę niż Experience.com.
Jednak za domenę premium o tej wartości trzeba słono zapłacić. Poprzedni właściciel, który nie wykorzystywał jej do celów biznesowych, żądał 8 milionów dolarów. Negocjacje zostały zawieszone, ponieważ klient nie był w stanie zapłacić tak wysokiej sumy. W końcu w 2020 r. właściciel Experience.com ustąpił, proponując kwotę „bliską miliona dolarów”.
Przyznał jednocześnie, że wcześniejsza cena „wprawdzie nie była niska, ale usprawiedliwiona, gdy pomyślisz, że w zeszłym roku na technologię CX wydano 510 miliardów dolarów”. Harris nie zastanawiał się długo nad nową ofertą – „w ciągu sekundy” zdecydował się na zakup, co umożliwiło przeprowadzenie rebrandingu.
„Wciąż się szczypię, bo nie mogę w to uwierzyć. To wspaniały dzień dla mojej firmy. Choć jest to ogromna inwestycja, to jest ona niczym w porównaniu z wartością, którą już uzyskujemy dzięki nowej marce” – powiedział Harris w komentarzu dla Lykken on Lending.
Transakcję faktycznie należy uznać za udaną i bardzo okazyjną dla nabywcy. Domeny premium z keywordami tej jakości warte są wiele milionów dolarów. Szkoda jednak, że Harris nie określił dokładnej wartości sprzedaży – z tego powodu nie zostanie bowiem ujęta w oficjalnych rankingach, które mają „stymulujący” wpływ na rynek domen.
Tagi: .cx, customer experience, Experience.com, Scott Harris, SocialSurvey, sprzedaże