Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena DailyMail.com sprzedana za ponad milion funtów!

Domena DailyMail.com sprzedana za ponad milion funtów!

Ponad milion funtów zapłacił dziennik „Daily Mail” za swój brand z globalną końcówką. Dotychczas brytyjska gazeta funkcjonowała pod adresem DailyMail.co.uk.

O transakcji doniósł „The Guardian”, podając jedynie orientacyjną kwotę transakcji – dokładna stawka nie została ujawniona. Zakup domeny z końcówką .com przez Daily Mail & General Trust, właściciela „Daily Mail”, związany jest z planem ekspansji brytyjskiego dziennika na inne rynki anglojęzyczne.

Jak podaje „The Guardian”, DailyMail.co.uk należy do najczęściej odwiedzanych serwisów niusowych w Wielkiej Brytanii z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie 161 milionów miesięcznie. Jednak 70 proc. tego ruchu pochodzi spoza Wysp – z czego większość ze Stanów Zjednoczonych. – Rynek amerykański jest niezwykle ważny dla „Daily Mail”, podobnie jak dla innych międzynarodowych wydawców mediów elektronicznych, a domena .co.uk po prostu nie pomaga w zdobywaniu reklam na tamtejszym rynku – twierdzi anonimowe źródło cytowane przez TheGuardian.com. W ramach międzynarodowej ekspansji brytyjski dziennik nie tylko zakupił domenę z globalną końcówką, ale również powiększył swoją redakcję na terenie Stanów Zjednoczonych do 80 osób, a także wszedł na rynek australijski na początku tego roku.

W zeszłym roku „Daily Mail” zarobił 41 milionów funtów – o 4 mniej niż wynosiły założenia budżetowe. Jednak wynikające z ekspansji plany na rok bieżący są znacznie bardziej ambitne i zakładają dochód w wysokości ponad 60 milionów funtów, do czego wydatnie ma się przysłużyć domena DailyMail.com.

Adresem tym od 1996 r. rozporządzał amerykański dziennik „Charleston Daily Mail”, który aktualnie wciąż z niego korzysta. Na stronie głównej znajduje się list do czytelników z informacją o zmianie adresu. Po kilkunastu sekundach od wejścia na witrynę następuje automatyczne przekierowanie pod nowy adres pisma: CharlestonDailyMail.com.

„The Guardian” zwraca uwagę, że zmiana domeny, nawet z wykorzystaniem przekierowania, może przynieść serwisowi tymczasowy spadek ruchu. Podobnej niedogodności doświadczył także i ten dziennik, gdy w zeszłym roku zdecydował się na migrację z końcówki .co.uk do rozszerzenia .com. Jednak na znacznie większy „dołek” musi się przygotować serwis „Charleston Daily Mail”, który powiększył swój adres o dodatkowy wyraz, tworząc konstrukcję trudną do wpisania – szczególnie dla przeciętnego internetowego „leniwca”, który niekoniecznie jest ortograficznym orłem.

Co ciekawe Daily Mail & General Trust dysponuje adresem TheDailyMail.com, który przekierowuje na stronę w rozszerzeniu .co.uk. W tej sytuacji decyzja o zakupie adresu DailyMail.com pokazuje, jaką wartość ma „czysty” brand i odpowiadająca mu domena.

Tagi: , , , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Grzegorz 3 lutego 2014 Odpowiedz

    Zastanawiające jest podobieństwo logotypów Charleston Daily Mail i The Daily Mail. Czyżby jakieś powiązania kapitałowe?

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 3 lutego 2014 Odpowiedz

      Nie sądzę, choć oczywiście nie da się wykluczyć, ale to raczej nie ma związku z logotypem. Czcionka jest jednak inna, podobny jest tylko styl, ale tego typu retro fonty są popularne w tych anglosaskich dziennikach, np. http://www.bostonglobe.com/

Tutaj możesz komentować