Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena B.et sprzedana za 100 tys. dolarów. To trzeci najdroższy domain hack w historii

Domena B.et sprzedana za 100 tys. dolarów. To trzeci najdroższy domain hack w historii

Adres B.et zmienił abonenta za 100 tys. dolarów. To jeden z najciekawszych sprzedanych dotychczas domain hacków i trzeci pod względem wartości.

O sprzedaży poinformował serwis NameBio.com na swoim koncie twitterowym, powołując się na wiadomość od inwestora posługującego się kontem @DomainHacks i nickiem nam.es, który był stroną sprzedającą. Transakcja została sfinalizowana przez Sedo, ale nazwa prawdopodobnie była wystawiona w serwisie Dan.com, gdzie @DomainHacks/nam.es utrzymuje swoje domeny (adres DomainHacks.com przekierowuje na konto sprzedawcy na tej platformie).

Według danych NameBio.com B.et to trzeci najdroższy domain hack w rankingu potwierdzonych sprzedaży – po domenie S.top, sprzedanej za ponad 160 tys. USD i Local.ly, która zmieniła abonenta za 125 tys. USD, oraz ex aequo z adresem Net.work. Z punktu widzenia wartości keywordów „bet” jest z pewnością jednym z najcenniejszych na rynku, ponieważ odnosi się do branży hazardowej, która zawsze wysoko punktowała w sprzedażach.

Końcówka .et to domena krajowa przypisana Etopii, działająca od 1995 r. Nazwy w tym rozszerzeniu są dostępne do rejestracji bez ograniczeń, jednak ich ceny nie należą do niskich. W 101Domains.com adres z tą końcówką kosztuje 240 dolarów, a w Gandi.net trzeba zapłacić mniej więcej tyle samo w walucie euro za nazwę w jednej z kilku dostępnych w tym serwisie subdomen .et. Na rynku są jednak tańsze opcje u mniej znanych rejestratorów, wciąż jednak trzeba liczyć się z kosztami przekraczającymi 500 zł w skali roku.

Inwestycja może jednak być opłacalna. Domena .et często wykorzystywana jest do tworzenia efektownych domain hacków, które zmieniają właścicieli za dość wysokie stawki. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najwyższych transakcji w kategorii „kanał sprzedaży” aż cztery razy pojawia się DomainHacks.com. Inwestor kryjący się za tym brandem najwyraźniej świetnie wyczuł niszę.

Tagi: , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować