Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google „wykończył” kolejną aplikację

Google „wykończył” kolejną aplikację

Google przestał wspierać aplikację Google Trips. To kolejna tego typu decyzja w ostatnim czasie. Niedawno koncern zapowiedział wygaszenie aplikacji do zarządzania programem AdSense.

5 sierpnia Google zaprzestał wspierania aplikacji Google Trips – Travel Planner. „Apka” – zgodnie z nazwą – przeznaczona była do planowania podróży. Umożliwiała przechowywanie przydatnych informacji w jednym miejscu i korzystanie z nich również w trybie offline. Obecnie dane Google Trips dostępne są wyłącznie online. Funkcje oferowane przez Google Trips zostały przeniesione do Map i wyszukiwarki.

To kolejna ofiara cięć w aplikacyjnych zasobach Google. Nie chodzi jednak o oszczędności, ale konsolidację. Gigant z Mountain View stawia na rozbudowę aplikacji webowych. O tym, że potencjał aplikacji jest przeceniony mówi się już od dłuższego czasu. W zeszłym roku zestawiliśmy argumenty przemawiające za tym, że aplikacje nie są w stanie zagrozić domenom internetowym. Bieżący rozwój wydarzeń tylko potwierdza te przewidywania.

Google doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że użytkownicy urządzeń mobilnych mają już dość „apek”, gubią się w zalewie ofert i są coraz mniej skłonni do instalowania kolejnych tego typu produktów na smartfonach. Dlatego gigant rozwija narzędzia dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. To świetna wiadomość dla rynku domen. Słabnąca pozycja aplikacji mobilnych oznacza „dowartościowanie” rynku webowego, opartego na adresach www. To z kolei może przełożyć się na wzrost cen nazw.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować