Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google ogłosił kolejną aktualizację Pandy

Google ogłosił kolejną aktualizację Pandy

Matt Cutts, szef działu antyspamowego Google, poinformował na swoim koncie Twitter o pojawieniu się kolejnej wersji algorytmu wyszukiwarki wycinającego strony niskiej jakości.

Rzecz jest o tyle ciekawa, że Google od pewnego czasu przestał informować o zmianach Pandy – twierdząc przy tym, że podobne aktualizacje mają miejsce mniej więcej raz w miesiącu. Można zatem domniemywać, że Panda 4.0 wiąże się z poważniejszą zmianą, ale szczegóły, jak zwykle, nie są znane.

Google poinformował jednak, że nowy algorytm wpływa w różnym stopniu na strony w różnych językach. W przypadku języka angielskiego zmianą, w stopniu dostrzegalnym dla przeciętnego użytkownika, dotkniętych zostanie ok. 7,5 proc. zapytań.

Od wprowadzenia Pandy w lutym 2011 r. Google dokonał 25 ogłoszonych lub jedynie potwierdzonych aktualizacji Pandy. W większości przypadków odsetek zapytań, na które zmiany miały wpływ oceniany był na 1–2 proc. Najbardziej „wpływowa” była pierwsza aktualizacja (Panda Update 1), która odbiła się na wynikach dla 11,8 proc. zapytań.

Dla przypomnienia, algorytm Panda Update to filtr, który blokuje dostęp stronom kiepskiej jakości do wysokich pozycji wyników wyszukiwania Google. Co ciekawe, zdarza się, że serwisy dotknięte zmianami Pandy po kolejnych aktualizacjach algorytmu „wymykają się” ograniczeniom, które wcześniej obniżały ich pozycję w SERP.

Tagi: , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?