Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena Eko.com sprzedana za 1,5 miliona dolarów

Domena Eko.com sprzedana za 1,5 miliona dolarów

Adres Eko.com zmienił abonenta za 1,5 miliona dolarów. To trzecia pod względem wartości ujawniona sprzedaż w tym roku. Nabywcą domeny jest spółka Eko, dotychczas posługująca się domeną HelloEko.com.

Eko to portal z interaktywnymi treściami wideo. Zgodnie z opisem na stronie serwis jest „platformą storytellingową, która pozwala użytkownikowi kontrolować rozwój historii”. Jak przekonuje firma, Eko rozwija „ekosystem zaangażowanych użytkowników, myślących przyszłościowo twórców i innowacyjnych marek, które za pomocą pionierskich rozwiązań tworzą przyszłość rozrywki”. Spółka wspierana jest m.in. przez Walmart, z którym podpisała umowę opiewającą na 250 milionów dolarów. Deal dotyczy stworzenia ponad stu serii wideo w ciągu najbliższych trzech lat.

Firma korzystała dotychczas z domeny HelloEko.com, która wciąż pozostaje jej podstawowym adresem – na domenie Eko.com zostało ustanowione przekierowanie. Jest to trochę zastanawiające, ponieważ spółka posługuje się nazwą Eko, a dwuwyrazowa domena jest ewidentnie gorszą reprezentacją marki. Być może więc niebawem firma sfinalizuje „rebranding”.

Nie wiadomo, od kogo Eko zakupiło nazwę. W transakcji pośredniczyło dwóch brokerów: Uniregistry i Buy Domain Guide. Kwota wydaje się adekwatna do wartości nazwy – trzeba pamiętać, że keyword nie jest anglojęzyczny. Znacznie większej sumy wart jest adres Eco.com, który jednak zajęty jest przez firmę z branży blockchain i nie jest przeznaczony na sprzedaż.

Sprzedaż Eko.com to trzecia najwyższa ujawniona transakcja w tym roku.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować