Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Dwie wysokie sprzedaż w domenie .club

Dwie wysokie sprzedaż w domenie .club

W styczniu za sześciocyfrowe kwoty zmieniły właściciela dwie nazwy w domenie .club. Adres Vegas.club sprzedano za 100 tys., a Wine.club za 140 tys. dolarów.

To najwyższe ujawnione transakcje w nowych rozszerzeniach, obok listopadowej sprzedaży domeny Cofee.club za 100 tys. dolarów. Adres Vegas.club został zakupiony przez spółkę One Degree World Systems, która zamierza pod nim uruchomić serwis pośredniczący w sprzedaży usług turystyczno-rozrywkowych na terenie Las Vegas (hotele, night cluby, imprezy itp.).

O spółce One Degree World pisaliśmy już w kontekście jej przedsięwzięć turystycznych związanych z nowymi domenami. Firma zamierzała wówczas uruchomić 300 serwisów z nazwami najpopularniejszych destynacji w nowych TLD. Później skala przedsięwzięcia miała urosnąć do ponad tysiąca adresów.

Vegas.club to druga po Coffee.com sprzedaż w ramach programu Startup.club. Polega on na możliwości zakupienia nazwy premium w rozszerzeniu .club z płatnością rozłożoną na raty. Ponadto rejestr .club oferuje kontrahentowi wsparcie marketingowe w rozwijaniu przedsięwzięcia pod nabytym adresem.

Kolejna transakcja w domenie .club jest wyższa o 40 tys. dolarów. Podczas aukcji na konferencji NameCon abonenta zmienił adres Wine.club. Tym razem sprzedaż nie miała nic wspólnego z programem startupowym i została sfinalizowana na miejscu. Inne sprzedaże w domenie .club zrealizowane podczas konferencji NameCon to Weed.club (15 000 USD), Fight.club (13 500 USD), Tequila.club (8000 USD) i Birthday.club (5000 USD).

Końcówka .club z wszystkich nTLD uzyskuje najlepsze wyniki sprzedażowe. W rankingu łącznej wartości sprzedaży przegania ją co prawda domena .nyc z wynikiem 803 837 dolarów przy 1032 sprzedanych adresach i średniej cenie 779 dolarów za adres, ale rejestr .club może się pochwalić znacznie wyższą średnią ceną nazw: aż 10 398 dolarów przy 61 sprzedażach i 634 295 dolarach łącznej wartości wszystkich transakcji. Niektóre nowe domeny uzyskują nawet lepszą średnią dla pojedynczych adresów, ale przy znikomej liczbie transakcji, np. 4 w przypadku .expert lub 2 w przypadku .cruises.

club i najdrozsze tld

Tagi: , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować