Domena .coupons „zarobiła” 4,8 milionów dolarów
Firma Coupons.com zarobiła 4,8 milionów dolarów na nowej domenie. Jednak nie dzięki sprzedaży adresu www, ale w efekcie wycofania wniosku aplikacyjnego do ICANN.
To kolejny przypadek, kiedy uczestnik programu nowych domen zarabia siedmiocyfrową kwotę za wycofanie aplikacji o obsługę TLD. Jeszcze w zeszłym roku pisaliśmy o licytacjach, które operatorom rezygnującym ze współzawodnictwa o rozszerzenie przynoszą milionowe sumy. Zyski firm pochodzą z pieniędzy płaconych przez zwycięzców aukcji, które następnie są dzielone między konkurentów rezygnujących z licytacji. Przykładowo, we wrześniu 2014 r. spółka Dot Tech zapłaciła aż 6,76 miliona dolarów z końcówkę .tech, a w marcu br. Google „wyłożył” zawrotną kwotę 25 milionów dolarów z rozszerzenie .app. W tym ostatnim przypadku cała kwota przypadła jednak w udziale ICANN, ponieważ aukcja została zorganizowana pod „patronatem” tej instytucji.
Tym razem pieniądze trafiły do prywatnej kieszeni jednego z uczestników aukcji, a „rachunek” zapłaciła firma Donuts, która zdołała wylicytować rozszerzenie za 4,8 miliona dolarów. Na stronie ICANN status aplikacji Coupons.com został oznaczony jako „wycofany”, a status sporu jako rozstrzygnięty. Po raz kolejny okazuje się, że najlepszy – przynajmniej w krótkim terminie – interes na nowych domenach robią firmy, które w przemyślany sposób „grają” aplikacjami. To co prawda inwestycja z wysokim progiem wejścia, ponieważ wnioski o obsługę TLD kosztowały 185 tys. dolarów (nielicząc wydatków poniesionych na obsługę prawną), ale zyski z tego „hazardu” okazują się gigantyczne.
Tagi: .app, .coupons, .tech, Coupons.com, Dot Tech, Google, ICANN