Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena .coupons „zarobiła” 4,8 milionów dolarów

Domena .coupons „zarobiła” 4,8 milionów dolarów

Firma Coupons.com zarobiła 4,8 milionów dolarów na nowej domenie. Jednak nie dzięki sprzedaży adresu www, ale w efekcie wycofania wniosku aplikacyjnego do ICANN.

To kolejny przypadek, kiedy uczestnik programu nowych domen zarabia siedmiocyfrową kwotę za wycofanie aplikacji o obsługę TLD. Jeszcze w zeszłym roku pisaliśmy o licytacjach, które operatorom rezygnującym ze współzawodnictwa o rozszerzenie przynoszą milionowe sumy. Zyski firm pochodzą z pieniędzy płaconych przez zwycięzców aukcji, które następnie są dzielone między konkurentów rezygnujących z licytacji. Przykładowo, we wrześniu 2014 r. spółka Dot Tech zapłaciła aż 6,76 miliona dolarów z końcówkę .tech, a w marcu br. Google „wyłożył” zawrotną kwotę 25 milionów dolarów z rozszerzenie .app. W tym ostatnim przypadku cała kwota przypadła jednak w udziale ICANN, ponieważ aukcja została zorganizowana pod „patronatem” tej instytucji.

Tym razem pieniądze trafiły do prywatnej kieszeni jednego z uczestników aukcji, a „rachunek” zapłaciła firma Donuts, która zdołała wylicytować rozszerzenie za 4,8 miliona dolarów. Na stronie ICANN status aplikacji Coupons.com został oznaczony jako „wycofany”, a status sporu jako rozstrzygnięty. Po raz kolejny okazuje się, że najlepszy – przynajmniej w krótkim terminie – interes na nowych domenach robią firmy, które w przemyślany sposób „grają” aplikacjami. To co prawda inwestycja z wysokim progiem wejścia, ponieważ wnioski o obsługę TLD kosztowały 185 tys. dolarów (nielicząc wydatków poniesionych na obsługę prawną), ale zyski z tego „hazardu” okazują się gigantyczne.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować