Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Czy nowe domeny wpłyną ujemnie na wartość adresów ze „starymi” końcówkami?

mk125x125Wiele zależy od tego, jak szybko nowe domeny zdobędą popularność. Na to wpływ z pewnością będą miały ceny rejestracji nowych adresów i przyzwyczajenia internautów. Historia pokazuje, że te potrafią być naprawdę silne. 12 lat temu na rynku pojawiła się domena .biz. Twórcy doszli do wniosku, że wolne nazwy w domenie .com wyczerpują się i biznes potrzebuje nowej końcówki. Okazało się jednak, że przez lata internauci na tyle przyzwyczaili się do adresów w domenie .com, że niewiele osób chce rejestrować .biz. Dziś w sieci działa nieco ponad 2,5 miliona domen .biz, podczas gdy prawie co drugi adres w internecie ma końcówkę .com (ponad 110 mln rejestracji). Podobną pozycję w wielu krajach mają domeny narodowe. Są równie popularne i rozpoznawalne, jak .com wśród Amerykanów. Zmiana przyzwyczajeń internautów może być trudna tym bardziej, że „stare” domeny są dosyć tanie. Jeśli operatorzy nowych końcówek nie zaoferują niskiej ceny rejestracji, mogą one na długo pozostać ciekawostką. Nie spodziewam się gwałtownego spadku cen „starych” domen na rynku wtórnym. W dłuższej perspektywie ludzie będą oswajać się z nowymi rozszerzeniami i postrzegać je jako inwestycję. Jednak z pewnością jest to kwestia lat, a nie miesięcy – Maciej Kurek, Grupa Adweb, 2BE.PL.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować