Domena 588.com sprzedana za milion dolarów
Adres 588.com został sprzedany za okrągły milion dolarów. Nowym abonentem domeny jest klient z Chin. Transakcja została przeprowadzona za pośrednictwem giełdy 4.cn.
Adres 588.com został sprzedany za okrągły milion dolarów. Nowym abonentem domeny jest klient z Chin. Transakcja została przeprowadzona za pośrednictwem giełdy 4.cn.
W Wielkiej Brytanii doszło prawdopodobnie do najdroższej ujawnionej sprzedaży w historii tamtejszego rynku domen. Adres Gold.co.uk zmienił abonenta za 600 tys. funtów.
Na giełdzie Sedo trwa GreatDomains Auction. To comiesięczna licytacja domen premium, na której można zakupić najwyższej jakości adresy generyczne w rozmaitych rozszerzeniach.
Najdrożej sprzedaną domeną lipca była dwuliterówka SX.com, która zmieniła właściciela za ponad 550 tys. dolarów. Na polskim rynku najdroższą ujawnioną transakcją była sprzedaż domeny DigitalMarketing.pl za skromną kwotę 2,1 tys. złotych.
To druga oficjalnie potwierdzona siedmiocyfrowa sprzedaż tego roku. Domena PX.com zmieniła właściciela za milion dolarów. Nabywcą jest nowojorska spółka ReviMedia zajmująca się pozyskiwaniem leadów.
Na polskim rynku doszło do kolejnej wysokiej sprzedaży. Adres Laptop.pl zmienił właściciela za 17 tys. zł. Transakcja została sfinalizowana za pośrednictwem giełdy Aftermarket.pl.
Domeny BeActive.pl i BeActive.com.pl zmieniły właściciela za niemal 20 tys. zł – tak wynika z informacji opublikowanej w serwisie RaportZAukcji.pl oraz na forum domainerów DI.pl. Sprzedaż miała miejsce w czerwcu br.
Rick Schwartz poinformował o sprzedaży trzyznakowej domeny numerycznej za druga najwyższą w tym roku kwotę. „Król domen” nie ujawnił jeszcze nazwy ani dokładnej kwoty, ponieważ transakcja jest w toku, a adres pozostaje objęty ochroną escrow.
Napływ chińskiego kapitału na globalny rynek domen zaowocował nowymi zjawiskami w branży. Do najciekawszych należy wzrost wartości nazw numerycznych. Dotyczy on nie tylko adresów z końcówką .com, ale również w innych rozszerzeniach funkcjonalnych.
Na polskim rynku domen brakuje spektakularnych sprzedaży. Spektakularnych, czyli takich, które nie tylko opiewają na wysokie stawki, ale również są udostępniane do wiadomości publicznej. To jeden z głównych czynników hamujących rozwój wtórnego rynku domen nad Wisłą.