Domeny .uk podrożeją o 50 proc.
Cena hurtowa nazw w domenie .uk wzrośnie o 50 proc. w marcu przyszłego roku – poinformował Nominet, operator brytyjskiej ccTLD. Rejestr tłumaczy podwyżkę koniecznością zwiększenia wydatków na promocję końcówki.
Cena hurtowa nazw w domenie .uk wzrośnie o 50 proc. w marcu przyszłego roku – poinformował Nominet, operator brytyjskiej ccTLD. Rejestr tłumaczy podwyżkę koniecznością zwiększenia wydatków na promocję końcówki.
Tym razem chodzi o domenę najwyższego poziomu: .hotels. Gigant rynku rezerwacji online zapłacił 2,2 miliona dolarów za prawo do obsługi tej końcówki podczas licytacji zorganizowanej przez ICANN.
Domena S.cc zmieniła właściciela za 361 977 dolarów. Do transakcji doszło na rynku chińskim. To najwyższa ujawniona kwota zapłacona dotychczas za nazwę w tym „nietypowym” rozszerzeniu.
Rejestr domeny .london pochwalił się wysokimi wynikami przedłużeń nazw w tym rozszerzeniu. Niestety nie są one do końca miarodajne. Wskaźniki odnowień zarówno .london, jak i innych nowych domen są z reguły niższe, choć znacząco różnią się między sobą.
Rick Schwartz sprzedał cztery domeny numeryczne za 1,325 miliona dolarów i pobił kolejny rekord sprzedażowy w tej kategorii transakcji. Dwa poprzednie - tegoroczne - również należą do niego.
Polska końcówka .pl znalazła się na czwartym miejscu najszybciej rosnących największych domen krajowych w trzecim kwartale br. Tak wynika z raportu Global TLD Stat Report, opublikowanego przez organizację CENTR, zrzeszającą rejestry domen ccTLD.
Zapomnijcie o Sex.com. 13 milionów dolarów zapłaconych za tę domenę to „pryszcz” w porównaniu z naprawdę gigantyczną transakcją: sprzedażą LasVegas.com za 90 milionów dolarów. To prawdopodobnie najdrożej sprzedany adres internetowy w historii.
We wrześniu doszło do trzeciej w tym roku siedmiocyfrowej sprzedaży. Za okrągły milion dolarów abonenta zmieniła domena numeryczna 588.com. Również na polskim rynku doszło do ciekawych transakcji. Najdroższy adres .pl sprzedany został za 20 tys. zł.
41 proc. młodych firm technologicznych, które pozyskały kapitał od inwestorów, korzysta z wymyślonych, niegenerycznych brandów. To trzykrotnie więcej niż w przypadku innych szybko rozwijających się firm – wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję Clutch, specjalizującą się w badaniach rynku brandingowego i namingowego.
Afnic, rejestr francuskiej końcówki .fr, opublikował raport, z którego wynika, że stare domeny generyczne z roku na rok rosną coraz wolniej. Traci nawet rozszerzenie .com, które na koniec roku może osiągnąć dynamikę o 1,3 proc. niższą niż w 2014 r.