Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Verisign opublikował na swoim blogu analizę, z której wynika, że adresy zawierające słowa kluczowe odnotowują więcej wejść niż domeny pozbawione popularnych keywordów. Tym samym potwierdzona została teza od dawna głoszona przez domainerów: generyki są bardziej wartościowe od niegeneryków z punktu widzenia uzyskiwania ruchu.


Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google wprowadził radykalne zmiany w sposobie wyświetlania reklam na stronach z wynikami wyszukiwania. Z SERP znika boczny panel z promowanymi linkami. Teraz treści sponsorowane będą prezentowane tylko powyżej i poniżej listy „organicznych” linków.


Google zablokował 780 milionów „złych reklam” w zeszłym roku

Google zablokował 780 milionów „złych reklam” w zeszłym roku

Koncern z Mountain View opublikował raport „Better Ads Report 2015” dotyczący walki ze szkodliwymi reklamami. Z opracowania wynika, że w zeszłym roku Google zablokował aż 780 milionów tego typu treści.


Google „wycina” Wikipedię z wyników wyszukiwania?

Google „wycina” Wikipedię z wyników wyszukiwania?

Internetowa encyklopedia uzyskuje coraz mniej wejść z wyników wyszukiwania Google. Spadek następuje stopniowo i stanowi przejaw długoterminowego trendu – ocenia sytuację twórca Wikipedii Jimmy Wales.


Czy polskie serwisy przetrwały „mobilegeddon”?

Czy polskie serwisy przetrwały „mobilegeddon”?

W lutym br. Google „postraszył” administratorów serwisów planami obniżenia pozycji stron, które nie będą przyjazne dla urządzeń mobilnych. Czy koncern zrealizował swoje zapowiedzi? Na nasze pytania odpowiada Michał Ziółkowski z agencji MobileTry.


Google usuwa domeny z wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Google usuwa domeny z wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Google po raz kolejny próbuje podkopać znaczenie domen internetowych. Gigant wprowadził do swojego algorytmu aktualizację polegającą na zastąpieniu adresu www nazwą strony w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.


Nowe domeny a SEO

Nowe domeny a SEO

Nowymi końcówkami interesują się nie tylko domainerzy, ale również marketingowcy i specjaliści od SEO. Ci ostatni zastanawiają się przede wszystkim nad rolą nowych domen w pozycjonowaniu stron. Czy nTLD mogą mieć wpływ na pozycję witryny w Google?


Jak działa Google Pigeon? Wyjaśnia Jacek Jurczyński z SEO Venture

Jak działa Google Pigeon? Wyjaśnia Jacek Jurczyński z SEO Venture

Google wprowadza kolejną modyfikację do swojego algorytmu wyszukiwania. O tym, czym jest Google Pigeon i jaki wpływ na SEO oraz marketing internetowy mają ostatnie działania koncernu z Mountain View, rozmawiamy z Jackiem Jurczyńskim z SEO Venture.


Google rozszerza działanie nowego algorytmu o kolejne kraje

Google rozszerza działanie nowego algorytmu o kolejne kraje

Pigeon, najnowsza poprawka do algorytmu Google, do niedawna działała jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych. Według ostatnich doniesień „gołąb” dotarł również do Australii, Wielkiej Brytanii i Kanady.


Branża domen 2014/2015. Podsumowania i prognozy

Branża domen 2014/2015. Podsumowania i prognozy

Mijający rok jest jednym z najciekawszych w historii branży domenowej. Przede wszystkim ze względu na program nTLD oraz liczne milionowe sprzedaże. A jak będzie wyglądał 2015 r. w branży adresów internetowych?